به گزارش راهبرد معاصر؛ شرایط فروش جک t8 اعلام شد. خودروی جک t8 یکی از محبوب ترین خودروهای جک در شرکت کرمان موتور است که این خودرو توسط این شرکت یعنی کرمان خودرو تولید شده است و متقاضیان زیادی منتظرند تا این خودرو وارد بازار ایران شود. جک t8 به لحاظ مشخصات فنی در رده قیمتی خود خودروی بی نظیری شناخته می شود. در ادامه با راهبرد معاصر همراه باشید تا جزئیات بیشتر از شرایط فروش جک t8 در ایران، قیمت خودروی جک، مشخصات فنی این خودرو را بخوانید.
جک T8 یک کلاس بالاتر از جک T6 بوده و در سگمنت پیکاپهای فول سایز، دسته بندی میشود. این خودرو یکی از داغترین محصولات جک است چراکه در سال 2018 و در نمایشگاه خودرو چنگدو (Chengdu) رونمایی شد.
دیدترین محصول کرمان موتور در بازار ایران جک T8 است که به دلیل مشکلات پیش آمده در پی تحریمها، با نشان KMC و با نام کامل KMC T8 وارد جادههای کشور خواهد شد. ظبق اطلاعات به دست آمده، KMC T8 تا یک ماه آینده رسما اعلام میشود. گفتنی است که KMC مخفف لاتین (کمپانی کرمان موتور) است.
شرکت کرمان موتور پیش فروش محصولات خود را پس از مدتی مجددا آغاز کرده است. این شرکت محصول جدیدی را در این پیش فروش بخ بازار عرضه خواهد کرد.
شرکت کرمان موتور پیش فروش خود را با عرضه یک محصول جدید آغاز خواهد کرد. این شرکت پیکاپی را معرفی کرده که قرار است با تویوتا رقابت کند.
مدت زیادی از معرفی این خودرو توسط چینیها نمیگذرد و پای آن نیز تازه به بازار ایران باز شده است. کرمان موتور قصد دارد این خودرو لوکس را تولید و به بازار عرضه کند.
جک T8 یک کلاس بالاتر از T6 است و از پیکاپهای فول سایز به شمار می رود.
آذر 99 | از اواخر پاییز 99، تصاویر متعددی از خط مونتاژ کرمان موتور در فضای مجازی منتشر شده؛ تصاویری که نشان میدهند تولید پیکاپ T8 در این شرکت آغاز شده است.
اما نکته جالبی که در این تصاویر جلب توجه میکند، لوگوی JAC در جلوپنجره این خودروست. مگر قرار نبود کرمان موتور، T8 را با لوگوی اختصاصی خودش، یعنی KMC به بازار بفرستد؟! کرمان موتور مگر در تصاویر گرافیکی T8 از لوگوی KMC استفاده نکرده بود؟! اما تصاویر خط تولید T8 نشان میدهد که ظاهرا خبری از لوگوی KMC نیست.
البته این احتمال نیز وجود دارد که شاید پیکاپ T8، فعلا در فاز تولید آزمایشی است و هنوز به مرحله تولیدانبوه نرسیده. به هرحال باید منتظر بمانیم و ببینیم که T8 بالاخره با لوگوی KMC عرضه میشود یا لوگوی JAC. طبق آخرین پیشبینیها، موعد تحویل اولین سری پیکاپ T8 در اردیبهشت 1400 است اما با توجه به شروع تولید در کرمان موتور، ممکن است T8 تا اواخر سال 99 نیز بدست خریداران ایرانیاش برسد.
ظاهرا قرار نیست پیکاپ چینی جک T8، با نام و لوگوی JAC در ایران فروخته شود. طبق تصاویر رسمی منتشر شده از پیکاپ T8، کرمان موتور قرار است آنرا تحت برند خودش، یعنی KMC در کشورمان مونتاژ کند. پس نام جدید این پیکاپ تازه وارد را باید کیامسی T8 بدانیم.
اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، پس احتمالا جک X7 نیز در صورت قطعی شدن مونتاژش در ایران، با لوگوی اختصاصی KMC به خیابانها خواهد آمد.
این خودرو در سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه چنگدو رونمایی شد. جک تابستان سال بعد یعنی سال ۲۰۱۹ آپشنهای جدیدی را روی این خودرو قرار داد و جایزه ویژهای را دریافت کرد. همچنین این خودرو جایزه ویژهای را به دلیل بهکار بردن آپشنهای سادهای که روی دیگر پیکاپهای چینی نبود کسب کرد. این آپشنها عبارتند از:
– سیستم تشخیص صدا
– رادار نقطه کور و تغییر لاین
– سیستم چند رسانهای CarLife با امکان اتصال به برنامههای تلفن همراه
– سیستم J-ConNet2.0 با قابلیت اشتراک اطلاعات خودرو با تلفن هوشمند
– سیستم کنترل کشش و پایداری
طبق اطلاعات رسمی کرمان موتور، کیامسی T8 با تجهیزات، امکانات و آپشنهای زیر بدست خریداران ایرانی میرسد:
فرمان هیدرولیک با روکش چرم و دکمههای کنترلی
تنظیم دو حالته فرمان
سیستم محرکه دو دیفرانسیل
قفل برقی دیفرانسیل
کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)
ترمزهای ABS به همراه EBD و ترمز کمکی
کنترل کشش / کنترل پایداری
کروز کنترل
سنسور باد تایر
سنسور عقب
دوربین عقب
دو ایربگ
ورود بدون کلید
استارت دکمه ای
چراغ دی لایت و اتولایت
چراغ زنون جلو و LED عقب
چراغ مه شکن جلو و عقب
تنظیم برقی آینه جانبی با گرمکن
صندلی 6 حالته دستی راننده
صندلی 4 حالته دستی سرنشین جلو
ایزوفیکس
تهویه دستی
بلوتوث
سیستم پخش MP5 با 6 اسپیکر
قیمت جک تی ۸ مدل بنزینی حدود ۱۲۰ هزار یوآن چین و در مدل دو دیفرانسیل فول آپشن تا ۱۸ هزار یوآن میرسد.
اگر این خودرو در شرکت کرمان موتور مونتاژ شود حدود ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود که این رقم قیمتی بالاتر از جک S5 اتومات را نشان میدهد.
قیمت کارخانه | قیمت بازار | |
جک J4 | 156.500.000
|
355.000.000 |
جک S3 | 269.900.000 | 495.000.000
|
جک S5 | 374.900.000 | 685.000.000 |
لیفان X60 | 328.000.000 | ـــ |
جک T8 (تی 8) به عنوان جدیدترین محصول شرکت کرمان موتور که حاصل برآیند شراکت این خودروساز با کمپانی چینی جی ای سی موتورز است، از لحاظ ظاهری و کلاس بدنه با سایر تولیدات شرکت کرمان موتور تفاوت دارد؛ چرا که این سری نه با یک کراس اوور جمع و جور طرف هستیم و نه یک محصول سدان جدید به تولیدات کرمان موتور اضافه شده است.
شرکت کرمان موتور که سالها در زمینه تولید خودروهای شرقی به ویژه محصولات کرهای و چینی فعال بوده، پس از قطع همکاری با شرکت هیوندا عمده توجه خود را به شرکتهای چینی نظیر لیفان و جی ای سی ( جک ) معطوف کرده است. ارائه محصولاتی همچون جک اس ۵ که با استقبال بسیار مناسب مشتریان داخلی مواجه شد، شرکت کرمان موتور را به عرضه هرچه گستردهتر تولیدات کمپانی جک ترغیب ساخت؛ به نحوی که مدلهای بیشتری نظیر جک S3، جک جی ۴ و … در سبد تولیدات این خودروساز جای گرفت.
پس از آن اخباری از تولید کراس اوور جک S4 توسط کرمان موتور به گوش رسید که البته فعلا اثری از حضور این خودرو در بازار کشور به چشم نمیخورد.
این بار یک وانت پیکاپ شهری با قابلیت آفرود توسط این شرکت به بازار کشور عرضه خواهد شد. جک T8 که طبق برخی اخبار غیررسمی قرار است با نشان KMC یا همان کرمان موتور روانه بازار داخل شود، جدیدترین محصول چینی به شمار میرود که به احتمال بسیار زیاد در ماههای آینده شاهد حضور آن در خیابانهای کشور خواهیم بود. در ادامه با نقد و بررسی جک T8، محصول سال ۲۰۱۸ شرکت چینی جی ای سی بیشتر آشنا خواهید شد.
طراحی بدنه جک تی ۸ به جز قسمت روبروی آن که به واسطه جلوپنجره بزرگ کرومی حالتی خشن و فوق تهاجمی به سبک برخی محصولات چینی پیدا کرده است، در مابقی نواحی از طراحی پخته و جذاب بهره میبرد. به طور کلی در اینجا با نوعی طراحی هماهنگ و زیبا مواجه هستیم که به استثنای جلو پنجره، در مابقی قسمتها به راحتی میتواند سلایق مختلف را با خود همراه سازد. طرح فانتزی و نسبتا اغراق آمیز جلوپنجره این محصول سبب شده تا نوعی ناهماهنگی در چهره با سایر قسمتها پدید آمده و از زیبایی کلی این محصول کاسته شود. طراحان میتوانستند با به خرج دادن اندکی خلاقیت و به کار گرفتن حس زیبایی شناختی خود، جلوپنجره عامهپسندتری برای این محصول خلق کنند تا دیگر هیچ حرف و حدیثی پیرامون نمای ظاهری این خودرو باقی نماند و عیبجویان مجالی برای انتقاد از ظاهر جک تی ۸ پیدا نکنند.
در مجموع نمای ظاهری جک T8 به واسطه مواردی نظیر: طراحی خوشفرم بدنه، وجود رکابهای جانبی به سبک خودروهای آفرود، گلگیرهای برجسته، رینگهای مناسب و …، نسبت به سایر محصولات روز دنیا نظیر نیسان ناوارا از لحاظ ظاهری مشکل چندانی نداشته و در صورت عرضه به بازار ایران مورد استقبال مشتریان پیکاپ سوار قرار خواهد گرفت.
در فضای داخل کابین جک T8 نسبت به بسیاری از کراس اوورهای مدرن چینی و کرهای از خطوط پیچیده در ترسیم داشبورد استفاده نشده است؛ به ویژه کنسول میانی و تونل جعبه دنده این خودروی پیکاپ از طراحی چندان متمایز و مدرنی سود نمیبرد. با این وجود طرح کلی داشبورد به دلیل بهرهمندی از تزئینات براق آلومینیومی، شکل مناسب دریچههای تهویه و سایر بخشها، نمایی نسبتا جالب و قابل قبول برای کابین این خودرو پیکاپ فراهم آورده است.
غربیلک فرمان جک T8 از شمایلی آشنا مشابه فرمان جک اس5 برخوردار بوده و پنل کیلومترشمار پشت آن نیز فرمی اسپرت و قابل قبول را در برابر راننده پدید آورده است. صندلیهای خوش فرم با روکش چرمی نسبتا باکیفیت نیز حضور در کابین این وانت پیکاپ چینی را برای سرنشینان دلنشینتر خواهد ساخت.
پلاستیک خشک در بسیاری از بخشها دیده میشود که میتواند موجب کاهش رضایتمندی مشتریان گردد؛ اما به هر حال استفاده از پلاستیکهای خشک در محصولات چینی امری دور از ذهن و غیرعادی به شمار نمیآید.
از طرف دیگر به واسطه فاصله محوری ۳۰۹۰ میلیمتری شاهد محیطی جادار و راحت هستیم که محدودیت چندانی برای سرنشینان در ردیف عقب خود به وجود نمیآورد. فضای بار این وانت پیکاپ نیز به نسبت وسیع بوده و حدود ۸۴۰ کیلوگرم بار را میتوان با این خودرو حمل کرد.
طبق کاتالوگ رسمی منتشر شده از سوی شرکت کرمان موتور، جک T8 امکانات رفاهی زیر مجهز خواهد بود:
سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمهای، سنسور نور، تنظیم ارتفاع نور، چراغ عقب ال ای دی و چراغ جلو از نوع زنون، مه شکن، آینههای جانبی دارای گرمکن با تنظیم برقی، فرمان هیدرولیک با روکش چرم به همراه کلیدهای کنترل، کامپیوتر سفری، روکش چرمی صندلیها، تنظیمات دستی صندلی راننده در شش جهت، صندلی کمک راننده با تنظیم دستی در چهار جهت، شیشه بالابرهای برقی، گرمکن شیشه عقب، تهویه مطبوع دستی، میله محافظ قسمت بار، رکاب جانبی، دیلایت، سیستم صوتی با شش بلندگو، ورودی usb بلوتوث.
همچنین جک T8 از لحاظ تجهیزات ایمنی با امکانات زیر به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید: ترمز ضد قفل ABS، ترمز EBD، ترمز اضطراری BOS، کنترل ایستایی در سربالایی، ترمز کمکی، کنترل کشش و پایداری، کنترل دینامیکی خودرو، حسگر فشار باد تایر، دو عدد کیسه هوای جلو، قفل مرکزی خودکار، سیستم ضد سرقت، حسگر پارک عقب و دوربین دنده عقب.
یک پیشرانه دو لیتری مجهز به سیستم توربوشارژ در نقش قلب تپنده این وانت پیکاپ چینی ایفای نقش میکند. حداکثر توان خروجی این پیشرانه برابر با ۱۷۴ اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور آن به ۲۹۰ نیوتنمتر خواهد رسید. نیروی حاصل از موتور جک تی ۸ توسط یک گیربکس ۶ دنده دستی و دو عدد دیفرانسیل به سوی محورهای جلو و عقب ارسال خواهد شد. قفل دیفرانسیل این خودرو از نوع برقی بوده و سیستم تعلیق آن شامل گونه جناغی دوبل با فنر مارپیچ (ویژه قسمت جلو) و نوع غیرمستقل با فنر تخت (در بخش عقب) خواهد بود. اطلاعات دقیقی پیرامون حداکثر سرعت و شتاب صفر تا صد این خودرو در دست نیست اما به نظر میرسد با توجه به وزن ۱۹۶۵ کیلوگرمی جک T8، حداکثر سرعت آن به رقمی در حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. همچنین شتابگیری صفر تا صد این خودرو نیز احتمالا بیش از ۱۲ ثانیه به طول بیانجامد.
طراحی ظاهری زیبا، کابین جادار و دلنشین، توان فنی قابل قبول، قابلیت آفرود متقاعدکننده و تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسب از جمله مهمترین نقاط قوت جک T8 به شمار میروند. در مورد نقاط ضعف این خودرو پیش از حضور رسمی آن در بازار نمیتوان به طور دقیق اظهارنظر کرد اما تا به اینجای کار باید گفت که طرح جلو پنجره بزرگ و نسبتا اغراقآمیز این خودرو شاید با سلیقه اکثر مشتریان جور در نیاید و آن را به عنوان یک نقطه ضعف برای جک تی8 تلقی کنند.
همانطور که اشاره شد، در زمان نگارش این مقاله جک T8 هنوز به صورت رسمی روانه بازار ایران نشده است؛ بنابراین نمیتوان به صورت دقیق نسبت به وضعیت فروش آتی این خودرو در کشور اظهار نظر کرد. با این حال به دلیل نتیجه نسبتا ناموفقی که شرکتهای ایرانخودرو و آمیکو در فروش وانت پیکاپهای فوتون و آسنا به مشتریان عادی کسب کردهاند، ظاهرا شرکت کرمان موتور باید بیشتر به دنبال جذب خریداران حقوقی نظیر ارگانهای دولتی و انتظامی باشد؛ چرا که معمولا وانت پیکاپهای گرانقیمت در بازار ایران از فروش بالایی برخوردار نبوده و در مقایسه با کراس اوورهای شهری مشتریان زیادی را به سوی خود جلب نمیکنند.