پیش بینی قیمت طلا فردا 15 دی-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت طلا فردا 15 دی

قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. فراز و نشیب های قیمت طلا موجب شد تا کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا 15 دی 99 بپردازند. پیش بینی ها برای فردا حکایت از نوسان قیمت طلا به دلیل عدم توان مای مردم دارد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۱۴ دی ۱۳۹۹ - 2021 January 03
کد خبر: ۷۲۸۱۲

به گزارش راهبرد معاصر طی روز های اخیر به مناسبت سال نو میلادی بازار جهانی طلا تعطیل اعلام شد  و این تعطیلی موجب کاهش قیمت طلا در ایران می شود. قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. پیش بینی قیمت طلا یکی از اقداماتیست که کارشناسان بازار طلا انجام میدهند . پیش بینی قیمت طلا فردا 15 دی را در ادامه این خبر بخوانید. کاهش قیمت طلا بعد از تست واکسن کرونا این گمانه را به وجود آورد که آیا کاهش قیمت طلا در ایران ادامه دار است؟

پیش بینی قیمت طلا فردا 15 دی

پیش بینی قیمت طلا 15 دی

امروز قیمت طلا و سکه به دلیل افزایش شش دلاری قیمت انس جهانی و نوسان قیمت دلار مجدد گران شد. هر چند در بازارهای داخلی تقاضایی برای خرید طلا و سکه وجود ندارد اما قیمت انواع سکه رشد داشت.

 

در بازارهای بین‌المللی انس جهانی طلا نسبت به دیروز با شش دلار افزایش با قیمت یک هزار و ۸۹۹ دلار معامله شد. قیمت دلار هم جزئی بالا رفت و به قیمت ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

 

به گفته رئیس اتحادیه طلای تهران، چنانچه اتفاق خاصی در حوزه اقتصاد و سیاست رخ ندهد ممکن است فردا قیمت طلا و سکه جزئی نوسان کاهشی یا افزایشی داشته باشد.

 

ابراهیم محمدولی معتقد است: تقاضایی برای خرید طلا و سکه در بازار وجود ندارد. علت نبود تقاضا این است که مردم برای خرید طلا پول ندارند. البته عده‌ای هم هستند که همچنان انتظار دارند، قیمت طلا ارزان‌تر شود. معمولا هر چه به پایان سال نزدیک می‌شویم باید تقاضا برای خرید طلا بیشتر شود و این در حالی است که امسال تقاضایی برای خرید طلا وجود ندارد.

پیش بینی قیمت طلا فردا 15 دی

روز گذشته نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران گفته بود: «مردم به جای خرید طلا، نظاره‌گر هستند. پیش‌بینی می‎‌شود قیمت طلا فردا (یعنی امروز) مجدد روند نزولی داشته باشد. هر چند که این کاهش قیمت جزئی است.»

 

رئیس اتحادیه طلای تهران درباره وضعیت بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: بازار طلا به آرامش رسیده است. زمانی که وضعیت بازار آرام است این نوسان جزئی قیمت طلا و سکه طبیعی است.

پیش بینی قیمت طلا فردا 15 دی

قیمت سکه چقدر گران شد؟

محمدولی در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته سه هزار تومان افزایش یافت و با نرخ یک میلیون و ۱۵۵ هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید اما ۱۵۵ هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۱ میلیون و ۸۵۵ هزار تومان رسید.

 

همچنین امروز قیمت نیم سکه، ربع سکه هر یک ۲۰ هزار تومان افزایش یافت. نیم سکه امروز با قیمت شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه هم نسبت به آخرین معاملات با قیمت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته شد.

 

قیمت سکه گرمی اما باز هم رکورد شکست. قیمت سکه گرمی با ۲۳۴ هزار تومان افزایش به قیمت دو میلیون و ۵۶۴ هزار تومان رسید.

پیش بینی قیمت طلا فردا 15 دی

پیش بینی قیمت طلا در روزهای تعطیلی بازارهای جهانی

ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت امروز بازار طلا توضیح داد: امروز قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته، این درحالیست که بازارهای جهانی تعطیل بوده اما در بازار داخلی شاهد رشد جزیی نرخ ارز بودیم.

 

به گفته محمدولی، قیمت طلا نسبت به دیروز حدود دو هزار تومان و سکه امامی 50هزار تومان گران شده اما ارزش انواع دیگر سکه همچنان ثابت است.

 

وی همچنین درباره وضعیت تقاضا گفت: تقاضا برای خرید طلا و سکه هم تغییری نکرده و با وجود تثبیت قیمت‌ها مردم فعلا نظاره‌گر بازار هستند؛ عده‌ای منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها بوده و دست از خرید کشیده‌اند و عده‌ای دیگر با انتظار رشد مجدد از فروش طلا و سکه صرف نظر کرده‌اند.

پیش بینی قیمت طلا فردا 15 دی

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و تغییرات جزیی آن طی حدود پنج هفته گذشته اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است که قیمت طلا و سکه در روزهای آینده با افزایش یا کاهش قابل توجهی روبه‌رو نشود چراکه فعلا بازارهای جهانی تعطیل بوده و برای نرخ ارز هم انتظار تحرک چندانی نمی‌رود؛ البته ادامه ثبات قیمت‌ها منوط به پایدار بودن شرایط اقتصادی و سیاسی فعلی است و درصورت بروز هر اتفاقی قیمت طلا و سکه هم متناسب با آن گران یا ارزان خواهد شد.

 

قیمت طلا و سکه در بازار امروز 14دی ماه

محمدولی با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران در ساعت (12:00) قیمت سکه امامی به 11میلیون و 800هزار تومان رسید و سکه طرح قدیم در قیمت 11میلیون و 400هزار تومان ثابت است.

پیش بینی قیمت طلا فردا 15 دی

او افزود: نیم سکه با قیمت شش میلیون و 240، ربع سکه چهار میلیون و 140 و سکه یک گرمی با قیمت دو میلیون و 330هزار تومان معامله می‌شود؛ ارزش هر گرم طلای 18عیار هم در بازار امروز به یک میلیون و 154هزار و هر مثقال طلا به پنج میلیون تومان رسید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار