پیش بینی قیمت دلار فردا 5 بهمن-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت دلار فردا 5 بهمن

طی روزهای اخیر قیمت دلار دچار نوساناتی شد. قیمت دلار به صورت روزانه تغییر میکند و کارشناسان حوزه بازار به پیش بینی قیمت دلار فردا 5 بهمن روز آوردند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 January 23
کد خبر: ۷۵۰۵۵

به گزارش راهبرد معاصر نوسانات بازار ارز و قیمت دلار موجب تغییراتی در معاملات شده است. قیمت دلار برای کارشناسان حوزه بازار حائز اهمیت است.قیمت دلار به صورت روزانه تغییر میکند و همین امر موجب شد تا  راهبر معاصر به بررسی و پیش بینی قیمت دلار فردا 5 بهمن بپردازد.

پیش بینی قیمت دلار فردا 5 بهمن

پیش بینی قیمت دلار فردا 5 بهمن

دلار که اوایل هفته پیش به نیمه کانال ۲۰هزار تومان هم سقوط کرده بود برخلاف انتظار روند صعودی در پیش گرفت و در آخرین روز هفته از مرز ۲۳هزار تومان عبور کرد، اما در معاملات صبح امروز با شروع کار بازار دلار با بیش از ۱۰۰۰تومان کاهش کانال ۲۲هزار تومان را پس گرفت.

 

به این ترتیب اولین قیمت دلار در بازار آزاد امروز به ۲۲۶۰۰ و یورو ۲۷۲۰۰تومان رسید، صرافی‌ملی هم نرخ دلار را حدود ۱۰۰تومان کاهش داد و قیمت آن را ۲۲۵۸۰ و یورو را ۲۷۵۰۰تومان اعلام کرد؛ در صرافی‌ها نیز دلار با قیمت ۲۲۳۰۰ و یورو ۲۷هزار تومان به فروش می‌رسید.

 

اگرچه انتظار می‌رفت که تا پایان معاملات امروز نرخ دلار و یورو با کاهش بیشتری همراه شود اما بازار آزاد خلاف جهت پیش رفت؛ بر اساس آخرین نرخ‌های اعلام شده قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۳۱۰۰ و یورو ۲۷۸۰۰تومان افزایش یافت اما صرافی‌ملی نرخ را پایین‌تر اعلام کرد به طوریکه قیمت دلار در این صرافی به ۲۲۴۳۰ و یورو ۲۷۳۵۰تومان رسید؛ در بازار حواله هم قیمت درهم طی چند روز گذشته از ۶۵۰۰ به ۶۰۰۰تومان کاهش یافت و امروز در سطح ۶۳۰۰تومان قرار گرفت.

پیش بینی قیمت دلار فردا 5 بهمن

افزایش خریداران دلار را گران کرد

به گفته فعالان بازار این روزها بسیاری از معامله‌گرانی که دلار را در قیمت‌های بالا فروخته‌ بودند، حالا با ریزش نرخ در نقش خریدار درآمده‌اند و همین اشباع خرید باعث شده قیمت دلار افزایش یابد اما جو بازار ارز متاثر از انتخابات آمریکا و بالا رفتن احتمال کاهش تحریم‌ها همچنان ریزشی است.

 

از طرفی آزادسازی منابع بلوکه شده ایران از برخی کشور‌ها قوت گرفته و در صحبت‌های مسئولان اخبار مثبتی درمورد این موضوع شنیده می‌شود، همانطور که همتی هفته گذشته اعلام کرده که برخی از منابع بلوکه شده ایران آزاد شده و اکنون در حال استفاده آن هستیم؛ البته رییس بانک مرکزی درباره میزان منابع آزاد شده و کشور آزادکننده و زمان آن صحبتی نکرده اما همین اظهارات موجی از امیدواری نسبت به آینده این منابع را به وجود آورده است.

پیش بینی قیمت دلار فردا 5 بهمن

بر همین اساس طبق موارد گفته شده پیش‌بینی‌ می‌شود که بازار ارز به زودی وارد مرحله سوم کاهشی خواهد شد زیرا نوسانات چند روز گذشته موقتی بوده و ریشه سیاسی و اقتصادی نداشته است بنابراین نرخ طی روزهای آینده به صورت پلکانی پایین خواهد آمد؛ پیش‌بینی‌ها برای فردا پنجم بهمن ماه نیز حاکی از آن است که دلار کماکان کانال ۲۳هزار تومان را حفظ خواهد کرد، اما افزایش چندانی هم نخواهد داشت.

 

در چه شرایطی دلار زیر ۲۰هزارتومان خواهد بود

تیمور رحمانی در یادداشتی اینستاگرامی با عنوان "نرخ بنیادین دلار" نوشت: مطلبی منتشر شده است که نظر بنده آن است که نرخ بنیادین دلار حدود ۲۰۰۰۰تومان است. ضمن این که این نظر شخصی است و ضمن اینکه مطالعه بر اساس روابط بلند مدت نقدینگی و نرخ ارز با احتساب رانت منابع طبیعی مد نظر بوده است، به هیچ وجه بدان معنی نیست که نرخ نمی‌تواند پایین‌تر از این قرار گیرد.

بر اساس اینکه تحریم‌ها کم و بیش در همین حدود کنونی باشد و آن هم بر اساس نظریه پولی این عدد ذکر شده است که طبیعتا می‌تواند پیش بینی‌های آن محل اشکال باشد.

پیش بینی قیمت دلار فردا 5 بهمن

بنابراین کافی است که فروش نفت افزایش یابد و دسترسی به آن مهیا شود تا همانند دهه ۱۳۸۰ و با وجود تدوام رشدهای بالای نقدینگی نرخ ارز بسیار پایین‌تر از آنچه نظریه پولی پیش بینی می‌کند، قرار گیرد و تحت آن شرایط نرخ ارز می‌تواند پایین‌تر از ۲۰۰۰۰تومان قرار گیرد و مدت‌ها نیز پایین‌تر از آن دوام آورد.

بنابراین با کاهش ریسک‌های بیرونی، نرخ ارز که مثل بقیه قیمت‌ها دچار جهش بیش از حد یا overshoot شده بود، می‌تواند به عددهای پایین‌تر از عدد کنونی کاسته شود.

 

نرخ رسمی ۲۴ ارز کاهشی شد

امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۷ هزار و ۴۶۶ ریال و یورو ۵۱ هزار و ۱۳۲ ریال ارزش‌گذاری شد.

همچنین هر فرانک سوئیس ۴۷ هزار و ۴۴۲ ریال، کرون سوئد پنج هزار و ۲۸ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۹۵۲ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۷۲ ریال، روپیه هند ۵۷۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۷۹۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۱۴۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۴۰ هزار و ۴۷۶ ریال، دلار هنگ کنگ پنج هزار و ۴۱۸ ریال و هر ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۱ ریال قیمت‌گذاری شد.

پیش بینی قیمت دلار فردا 5 بهمن

امروز در تابلوی بانک مرکزی، هر دلار کانادا ۳۲ هزار و ۹۸۰ ریال، دلار نیوزیلند ۳۰ هزار و ۲۴۵ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۷۷۳ ریال، لیر ترکیه پنج هزار و ۶۶۵ ریال، روبل روسیه ۵۵۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق دو هزار و ۸۷۷ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۴۱۳ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۱ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۶۱۳ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۶۴ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۱۲۳ ریال، کیات میانمار (برمه) ۳۲ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۷۹۱ ریال، یکصد درام ارمنستان هشت هزار و ۱۰۱ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۴۲۵ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

همچنین هر یوان چین ۶ هزار و ۴۸۰ ریال، یکصد بات تایلند ۱۴۰ هزار و ۱۵ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۳۸۹ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۷ هزار و ۹۹۰ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۹۷۸ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۷۲ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی دو هزار و ۹۸۱ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۴۷۲ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۷ هزار و ۳۶۲ ریال، سامانی تاجیکستان سه هزار و ۷۱۷ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا چهار هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزارو ۹۶۶ ریال قیمت خورد.

کلمات کلیدی: قیمت دلار
مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار