پیش بینی قیمت طلا فردا 20 بهمن-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت طلا فردا 20 بهمن

قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. فراز و نشیب های قیمت طلا موجب شد تا کارشناسان به پیش بینی قیمت طلا فردا 20 بهمن 99 بپردازند. کارشناسان پیش بینی کردند که احتمال دارد فردا قیمت طلا و سکه روند ثابتی داشته باشد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 07
کد خبر: ۷۶۷۳۲

به گزارش راهبرد معاصر قیمت طلا و سکه در ایران روزانه دچار نوسانات قیمت می شود. پیش بینی قیمت طلا یکی از اقداماتیست که کارشناسان بازار طلا انجام میدهند . پیش بینی قیمت طلا فردا 20 بهمن را در ادامه این خبر بخوانید زیرا کارشناسان پیش بینی کردند که احتمال دارد فردا قیمت طلا و سکه روند ثابتی داشته باشد.

پیش بینی قیمت طلا فردا 20 بهمن

پیش بینی قیمت طلا 20 بهمن

طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با ۸ هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۸۹ هزار تومان رسید. دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا هم گفت: احتمال دارد فردا قیمت طلا و سکه روند ثابتی داشته باشد.

به دلیل تعطیلی بازارهای بین‌المللی، طلای جهانی امروز در کانال یک هزار و ۸۱۴ دلار ثابت باقی ماند اما با نوسان افزایشی قیمت دلار قیمت طلا هم در بازارهای داخلی ایران اندکی گران شد.

به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا، چنانچه بازار ارز آرامش داشته باشد و انس جهانی طلا هم تغییر نکند، احتمال دارد فردا قیمت طلا و سکه تغییری نکند.

او معتقد است امروز به دلیل نوسان بازار ارز قیمت طلا در بازارهای داخلی گران شده است و تقاضا برای خرید سکه و مصنوعات طلا وجود ندارد.

روز گذشته ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران گفته بود:«با کاهش انس جهانی طلا و ثبات بازار ارز احتمال دارد فردا (امروز) قیمت طلا و سکه روند ثابتی داشته باشد.»

پیش بینی قیمت طلا فردا 20 بهمن

بذرافشان از کاهش تقاضا در بازار طلا خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: هفته گذشته به دلیل روز مادر تقاضا برای خرید طلا و سکه وجود داشت اما در هفته جاری بازار آرامش دارد و تقاضا برای خرید طلا و سکه دیده نمی‌شود.

 

قیمت سکه‌ها چه تغییری کرد؟

با افزایش قیمت دلار قیمت سکه چه تغییری کرد؟ بذرافشان در پاسخ به این سوال توضیح داد: هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۸ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز به قیمت یک میلیون و ۸۹ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید هم ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافت و با قیمت ۱۱ میلیون و ۲۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه و ربع سکه هر دو با ۵۰ هزار تومان افزایش به ترتیب به قیمت ۶ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان فروخته شد. قیمت سکه گرمی هم ثابت ماند و با قیمت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

پیش بینی قیمت طلا فردا 20 بهمن

تردید معامله‌گران در خرید و فروش

نادر بذرافشان در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به رشد دوباره قیمت‌ها در بازار طلا اظهار کرد: ارزش اونس جهانی نسبت به هفته گذشته کاهش یافته و به ۱۸۱۷دلار رسیده اما به دلیل نوسانات افزایشی نرخ ارز، قیمت طلا و سکه گران‌تر شده است.

او درباره وضعیت تقاضا نیز توضیح داد: هفته گذشته به مناسبت روز مادر شاهد رشد حدود ۱۵درصدی تقاضا بودیم اما این هفته حجم معاملات به حداقل رسیده و بازار به دلیل نوسانات قیمت دچار رکود شده است.

به گفته بذرافشان، عده‌ای از مردم برای خرید طلا و سکه منتظر روند کاهشی بازار هستند و آن‌هایی که قصد فروش دارند نیز به افزایش بیشتر قیمت‌ها امید دارند.

این فعال بازار طلا تصریح کرد: اگر دلار همچنان با نوسان صعودی همراه باشد، حتی با وجود نبود تقاضا و عدم رشد اونس جهانی باز هم قیمت طلا و سکه افزایش خواهد یافت.

پیش بینی قیمت طلا فردا 20 بهمن

قیمت طلا و سکه ۱۹ بهمن ماه

بذرافشان با اشاره به قیمت‌های امروز گفت: در ساعت (۱۲:۳۰) معاملات امروز بازار تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۱میلیون و ۵۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار تومان رسید و حباب سکه هم در محدوده ۴۰۰هزار تومان قرار دارد.

او افزود: نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۲۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۱۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار آب شده در بازار امروز چهار میلیون و ۷۲۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۸۹هزار تومان است.

 

طلا ثابت ماند و سکه اندکی گران شد

در ساعات ابتدایی معاملات امروز بازار تهران، قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۹۴هزار و هر مثقال طلای ۱۷عیار آب شده چهار میلیون و ۷۴۰هزار تومان است.

سکه امامی با قیمت ۱۱میلیون و ۲۰هزار و طرح قدیم ۱۰میلیون و ۸۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت هر قطعه نیم سکه هم در بازار امروز شش میلیون و ۲۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۱۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۵۰هزار تومان اعلام شد.

پیش بینی قیمت طلا فردا 20 بهمن

افت یک میلیون تومانی سکه طرح قدیم طی یک ماه

بررسی روند قیمت سکه طرح قدیم طی یک ماه گذشته یعنی از ۱۸ دی تا ۱۹ بهمن، حاکی از افت یک میلیون تومانی آن است.

بهای این سکه در بازار امروز با افت ۸٫۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه ماه قبل به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

بیشترین ارزش ثبت شده برای سکه طرح قدیم مربوط به ۱۸ دی ماه به ارزش ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و کمترین قیمت در تاریخ ۲۹ دی ماه برابر با ۹ میلیون تومان بود.

به این ترتیب دامنه نوسان بالاترین و پایین‌ترین قیمت این سکه طی یک ماه گذشته دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار