مخالفت مجلس با افزایش ۳۵ درصدی حقوق + جزئیات کوثری: در حمله آمریکا به فردو، نطنز و اصفهان نه دستگاه‌های سانتریفیوژ آسیب دیدند نه اورانیوم ۶۰ درصد اجازه پرداخت پاداش به کارمندان تا سقف یک ماه حقوق و مزایا/ استخدام و پرداخت پاداش در شرکت‌های دولتی در سال ۱۴۰۶ محدود شد علت تاخیر در پرداخت مستقیم حقوق نیرو‌های شرکتی عارف: زنان باید از گواهینامه رانندگی برخوردار باشند/ مسائل فرهنگی را وارد موضوعات امنیتی نکنیم آموزش به داوطلبان جان‌فدای ایران در محیط پادگانی ارائه می‌شود دستور پزشکیان برای ساماندهی شرکت‌های زیان ده دولتی عملیات امحای مهمات جنگی در اطراف اهواز شنیده‌شدن صدای انفجار در قشم و جاسک طرح جدید مهریه به مجلس بازگشت / معاون رئیس‌جمهور: مغایرت‌های موجود آن‌قدر جدی است که بعید می‌دانیم قابل اصلاح باشد جزییات پرداخت حقوق کارمندان مبتنی بر عملکرد انهدام و رهگیری یک فروند پهپاد MQ1 در آسمان جزیره قشم علم الهدی:دموکرات و جمهوری‌خواه هر دو دشمن ملت ایران هستند سخنگوی ارتش به آمریکا: برای باز شدن تنگه هرمز باید به شروط ما تن دهید خاتمی: سرنوشت انتخابات آمریکا در تهران تعیین شد

تعیین نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی

تعیین نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی نمایندگان مجلس، نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایا (به استثناء قضات) همچنین اعضای هیأت علمی (آموزشی و پژوهشی) شاغل و بازنشسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را مشخص کردند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 February 27
کد خبر: ۷۸۹۷۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (شنبه 9 اسفند) قوه مقننه و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1400، ردیف 4 بند (الف) تبصره 12 ماده واحده این لایحه را مصوب کردند.

 

براساس ردیف4 این بند آمده است؛ سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده(84) قانون مالیاتهای مستقیم در سال 1400 مبلغ چهارصد و هشتاد میلیون(480.000.000)ریال تعیین می شود.

 

نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایا(به استثناء قضات و مشمولین تبصره های(1) و (2) ماده(87) قانون مالیاتهای مستقیم و با رعایت ماده(5) قانون اصلاح پاره ای از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی (آموزشی و پژوهشی) شاغل و بازنشسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مصوب 16/12/1368 با اصلاحات و الحاقات بعدی ) و کارانه به شرح زیر می باشد:

 

4-1­نسبت به مازاد چهارصد و هشتاد میلیون( 000/ 000/ 480)ریال تا نهصد و شصت میلیون( 000/ 000/ 960) ریال ده درصد(10%)

 

4-2نسبت به مازاد نهصد و شصت میلیون( 000/ 000/ 960) ریال تا یک میلیارد و چهارصد و چهل میلیون( 000/ 000/ 440/ 1) ریال : پانزده درصد(15%)

 

4-3­نسبت به مازاد یک میلیارد و چهارصد و چهل میلیون( 000/ 000/ 440/ 1) ریال تا دو میلیارد و صد و شصت میلیون( 000/ 000/ 160/ 2) ریال : بیست درصد(20%)

 

4-4­نسبت به مازاد دو میلیارد و صد و شصت میلیون( 000/ 000/ 160/ 2) ریال تا دو میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون( 000/ 000/ 880/ 2) ریال : بیست و پنج درصد(25%)

 

4-5­نسبت به مازاد دو میلیارد و هشتصد و هشتاد میلیون( 000/ 000/ 880/ 2) ریال تا سه میلیارد و هشتصد و چهل میلیون( 000/ 000/ 840/ 3) ریال : سی درصد(30%)

 

4-6- نسبت به مازاد سه میلیارد و هشتصد و چهل میلیون( 000/ 000/ 840/ 3) ریال: سی و پنج درصد(35%)

 

میزان معافیت مالیات سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد موضوع ماده 57 قانون مالیات های مستقیم و مالیات بر درآمد مشاغل موضوع ماده 101 قانون مالیاتهای مستقیم سالانه به مبلغ سیصدو شصت میلیون (360.000.000) ریال تعیین می شود./ تسنیم

ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده