شناسایی ۱۵۵ محل استقرار اتباع غیرمجاز در تهران  تهران در آماده‌باش برای مراسم تشییع رهبر انقلاب + جزئیات به روایت سخنگوی استانداری تهران جزئیات تعطیلی سه روزه تهران در روز‌های تشییع رهبر شهید ساعات کاری ادارات بوشهر تغییر کرد+ ساعت جدید ساماندهی نیرو‌های شرکتی؛ دولت چهاردهم وارد فاز جدید شد / تازه‌ترین جزئیات طرح ساماندهی کارکنان شرکتی برکناری یک مدیر صدا و سیما و پیگرد قضایی نبویان در پی اظهارات جنجالی اطلاعیه نیروی دریایی سپاه: شناور‌ها به تنگه هرمز نزدیک نشوند محسن رضایی: شاید آمریکایی‌ها بدنبال گذراندن مسابقات جام جهانی و یا حتی انتخابات باشند و در نهایت مذاکرات عاقبتی نداشته باشد نحوه فعالیت ادارات البرز اعلام شد؛ بازگشت به روال عادی از ۳۰ خرداد + جزییات ساعت کاری دستور معاون اول برای شفاف‌سازی پرونده قاچاق مس به کجا رسید؟ ارتش: دست بر ماشه و گوش‌ به فرمان فرماندهی معظم کل قوا، آماده‌ایم حماس: مقاومت لبنان در حال رقم زدن فصلی بزرگ از قهرمانی است عراقچی: فرقه مرگِ نسل‌کش تهدیدی برای تمام بشریت است هشدار ایران نسبت به تداوم جنگ افروزی رژیم اشغالگر علیه لبنان پزشکیان: اگر مردم را به صرفه‌جویی دعوت می‌کنیم، دولت باید پیشگام باشد
علیزاده طباطبایی:

تروریست‌خواندن سپاه مبنای حقوقی ندارد/ وزارت خارجه از آمریکا شکایت کند

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: اقدام ترامپ در تروریستی‌خواندن سپاه را می‌توان نوعی بهانه‌جویی برای ایجاد جوی متشنج علیه سپاه در مجامع بین‌المللی به‌شمار آورد که قطعاً هیچ مبنای حقوقی و قانونی نداشته و وزارت خارجه می‌تواند شکایت کند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 09
کد خبر: ۸۱۴۶
به گزارش راهبرد معاصر ، سیدمحمود علیزاده طباطبایی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران  درباره اقدام دولت آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی گفت: سپاه یک نهاد رسمی و از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

  وی افزود: اقدام ترامپ در تروریستی خواندن سپاه پاسداران را می‌توان نوعی بهانه‌جویی برای ایجاد جوی متشنج علیه سپاه در مجامع بین‌المللی به‌شمار آورد که قطعاً هیچ مبنای حقوقی و قانونی نداشته و وزارت خارجه  می‌تواند در مجامع حقوقی شکایت رسمی خود را نسبت به این اقدام نامتعارف ثبت و پیگیری کند.

علیزاده هدف ترامپ از تروریستی خواندن سپاه پاسداران را  تحریک کشورهای مرتجع منطقه برای خرید بیشتر سلاح از آمریکا اعلام و تصریح کرد: آمریکا بیش از 300 هزار نیروی نظامی در منطقه داشت و امروز با اتخاذ سیاست‌های جدید اکثر نظامیان خود را از منطقه خارج کرده و با به‌راه‌انداختن جنگ نیابتی، رژیم‌های مزدور منطقه را ترغیب به خرید سلاح‌‌های آمریکایی کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران ادامه داد: البته همان‌طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی‌شان فرمودند، ایران نگرانی از خرید سلاح از سوی حکومت‌های مرتجع منطقه ندارد چراکه در آینده نه‌چندان دور این تسلیحات به دست اهلش خواهد افتاد.

وی در پایان تأکید کرد: بدون شک مردم آمریکا نیز می‌دانند که این تصمیم ترامپ چه ناامنی برای نظامیان آمریکایی نه‌فقط در منطقه خاورمیانه بلکه در سراسر دنیا در بر خواهد داشت چراکه قدرت ایران دیگر قدرتی منطقه‌ای نیست.

تسنیم

ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار