«مصطفی الکاظمی» هفته آینده به عربستان سفر می‌کند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

«مصطفی الکاظمی» هفته آینده به عربستان سفر می‌کند

خبرگزاری راشاتودی به نقل از یک منبع دولتی عراق اعلام کرد که مصطفی الکاظمی هفته آینده به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 March 26
کد خبر: ۸۱۸۸۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ منبعی در دولت عراق امروز (جمعه) اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق هفته آینده به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

 

این منبع گفت: الکاظمی در پایان هفته آینده به عربستان سفر و با ولیعهد سعودی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. احتمالا نخست وزیر عراق با پادشاه سعودی نیز دیدار خواهد داشت.

 

منبع مذکور افزود: در این سفر پرونده‌های متعددی به ویژه آنچه به سرمایه گذاری‌های عربستان و تقویت روابط دوجانبه مرتبط است، بررسی خواهد شد.

 

«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی و «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق دیروز (پنج‌شنبه) طی دیدار مجازی درباره مسایل دو جانبه و منطقه گفت‌وگو کردند.

 

دفتر نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دیدار مجازی میان ملک سلمان و الکاظمی بنا به درخواست رسمی پادشاه عربستان انجام شد. هدف از این دیدار، تحکیم روابط دوستانه میان ریاض و بغداد بود.

 

در جریان این دیدار پادشاه عربستان از مصطفی الکاظمی برای سفر به ریاض دعوت به عمل آورد. نخست وزیر عراق نیز ضمن قدردانی از پادشاه عربستان، دعوت او برای سفر به ریاض را پذیرفت.

 

قرار بود نخست وزیر عراق تیر ماه سال ۹۹ در سفری رسمی در پاسخ به دعوت محمد بن سلمان در راس هیئتی از وزیران و مقامات عراقی به ریاض برود. اما فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان از تعویق این سفر و موکول کردن آن به بعد از مرخص شدن ملک سلمان از بیمارستان و با هماهنگی عراق خبر داد که موجب شد گمانه زنی‌های متعددی در خصوص این تصمیم در محافل سیاسی عراق مطرح شود./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار