به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت روز خودرو ایران خودرو سایپا امروز پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ مشخص شد و قیمت خرید و فروش خودروهای ایران خودرو و سایپا تغییر چندانی در سطخ بازار نداشته است. فعالان بازار خودرو نیز امید چندانی به کاهش قیمتها در سطح بازار ندارند. با توجه به اینکه بازار خودرو در سال ۹۹ سالی پر از التهاب بوده است کارشناسان به پایین آمدن قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ خوش بین نیستند. در ادامه جدول قیمت روز خودروهای سایپا و ایران خودرو امروز پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ را ببینید.
قیمت روز خودروهای سایپا و ایران خودرو امروز پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ را در زیر میبینید. قیمت روز خودروهای سایپا در زیر آمده است. قیمت خودروهای ایران خودرو امروز پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ نیز در ادامه ذکر شده است.
آنچه در زیر می آید، قیمت خودرو سایپا از جمله پراید امروز پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در بازار ایران است .
قیمت های درج شده در جدول قیمت خودرو های سایپا ممکن است دارای نوسان ۱۰ درصدی در نمایندگی باشد .
خودرو | قیمت نمایندگی (تومان) | قیمت بازار (تومان) |
سایپا ۱۱۱ | ۰ | ۱۲۹,۰۰۰,۰۰۰ |
سایپا ۱۳۱ | ۰ | ۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سایپا ۱۳۲ | ۰ | ۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰ |
سایپا ۱۵۱ | ۹۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۱۶,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا | ۸۷,۰۸۰,۰۰۰ | ۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ | ۹۵,۴۲۶,۰۰۰ | ۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ پلاس | ۹۰,۸۰۰,۰۰۰ | ۱۳۹,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا دنده ای EX | ۹۲,۹۲۸,۰۰۰ | ۱۴۳,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک دنده ای | ۱۲۹,۷۵۵,۰۰۰ | ۱۴۵,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک دنده ای R | ۱۴۰,۰۱۵,۰۰۰ | ۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد | ۱۲۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد گازسوز | ۱۸۹,۰۳۱,۰۰۰ | ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد دیزل | ۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۶۳,۰۰۰,۰۰۰ |
آریو | ۰ | ۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
چانگان CS35 | ۰ | ۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا سراتو ۲۰۰۰ | ۰ | ۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
سیتروئن C3 | ۰ | ۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
سایپا ۱۵۱ پلاس | ۰ | ۱۲۱,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا صندوق دار دوگانه سوز sx | ۰ | ۱۲۳,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا صندوق دار پلاس | ۰ | ۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا پلاس دنده ای | ۰ | ۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا s دنده ای | ۱۳۰,۲۹۲,۰۰۰ | ۱۷۱,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک اتوماتیک پلاس | ۰ | ۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
آنچه در زیر می آید، قیمت خودرو ایران خودرو امروز پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ در بازار ایران است .
قیمت های درج شده در جدول قیمت امروز خودرو های ایران خودرو ممکن است دارای نوسان ۱۰ درصدی در نمایندگی ها باشد .
خودرو | قیمت نمایندگی (تومان) | قیمت بازار (تومان) |
وانت آریسان | ۱۲۰,۵۶۰,۰۰۰ | ۱۴۷,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند LX | ۱۱۶,۷۳۵,۳۰۰ | ۱۹۳,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند EF7 | ۱۱۴,۹۶۲,۷۰۰ | ۲۰۳,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند EF7 | ۰ | ۲۱۶,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند EF7 دوگانه سوز | ۱۲۰,۹۳۲,۵۰۰ | ۲۲۴,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند سورن ELX | ۱۳۱,۶۶۶,۳۰۰ | ۲۳۲,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند سورن ELX توربو | ۰ | ۰ |
دنا (تیپ ۱) | ۱۲۲,۵۰۰,۰۰۰ | ۲۶۸,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا (تیپ ۱) | ۰ | ۲۵۸,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس (تیپ ۱) | ۱۶۶,۱۲۲,۳۰۰ | ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس (تیپ ۱) | ۱۶۶,۱۲۲,۳۰۰ | ۲۹۹,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس دنده ای توربو | ۲۷۱,۰۹۶,۴۰۰ | ۳۴۹,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس اتوماتیک توربو | ۳۷۰,۸۰۰,۰۰۰ | ۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو GLX 405 | ۰ | ۱۸۸,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو GLX 405 دوگانه سوز | ۱۰۷,۴۴۸,۰۰۰ | ۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو SLX 405 | ۱۰۸,۰۶۱,۰۰۰ | ۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس | ۰ | ۲۲۸,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس | ۱۲۱,۵۴۷,۰۰۰ | ۲۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس | ۰ | ۰ |
پژو پارس دوگانه سوز | ۱۲۶,۲۰۹,۰۰۰ | ۲۴۲,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس دوگانه سوز | ۰ | ۲۲۹,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس LX | ۰ | ۰ |
پژو پارس LX | ۱۲۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۲۵۹,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس LX | ۰ | ۲۴۷,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس اتوماتیک | ۰ | ۳۱۶,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس اتوماتیک | ۱۸۷,۳۰۳,۰۰۰ | ۳۲۱,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ دنده ای | ۱۵۹,۸۰۰,۰۰۰ | ۲۷۹,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما | ۰ | ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | ۱۹۷,۰۵۵,۴۰۰ | ۳۷۶,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ صندوقدار | ۰ | ۳۷۲,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ صندوقدار | ۰ | ۳۸۳,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای | ۱۹۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۳۰۶,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ | ۱۱۰,۱۱۱,۰۰۰ | ۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ | ۰ | ۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | ۰ | ۲۴۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ | ۱۳۰,۸۷۲,۰۰۰ | ۲۵۲,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ صندوقدار | ۰ | ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ صندوقدار | ۱۳۰,۸۷۲,۰۰۰ | ۲۴۷,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۳۰۱ | ۰ | ۰ |
پژو ۲۰۰۸ | ۰ | ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۵۰۸ | ۰ | ۱,۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰ |
رانا LX | ۱۰۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دانگ فنگ H30 | ۰ | ۳۴۴,۰۰۰,۰۰۰ |
دانگ فنگ H30 | ۰ | ۳۶۴,۰۰۰,۰۰۰ |
دانگ فنگ S30 | ۰ | ۰ |
رنو تندر پیکاپ | ۰ | ۰ |
رنو تندر E2 | ۰ | ۳۱۲,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر E2 | ۰ | ۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر پلاس دنده ای | ۰ | ۰ |
رنو تندر پلاس اتوماتیک | ۰ | ۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر پلاس اتوماتیک | ۰ | ۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۵ توربو ( S5 ) | ۳۸۶,۴۰۰,۰۰۰ | ۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۷ توربو ( S7 ) | ۴۰۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی | ۷۸۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل | ۸۳۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو کپچر | ۰ | ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سوزوکی ویتارا اتومات | ۰ | ۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند سورن پلاس | ۰ | ۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
رانا پلاس | ۱۷۹,۵۱۶,۰۰۰ | ۲۱۶,۰۰۰,۰۰۰ |
بازار خودرو سال ۱۳۹۹ بازاری پر از نوسان، التهاب و چالش بود. بازار خودرو در نیمه اول سال گذشته روندی صعودی طی کرد، اما مدتی بعد فروکش کرد. شهریور ماه دوباره قیمتها اوج گرفت و حدود دو ماهی هم ادامه داد، اما از آبان ماه دیگر خودرو رمقی برای افزایش نداشت، با ثبات نرخ ارز و کنترل شدن آن و همچنین عرضه کافی خودروسازان به بازار، روند بازار خودرو سال را کاهشی و با ثبات به پایان رساند.
فعالان بازار خودرو معتقدند افزایش یا کاهش قیمتها در بازار خودرو کاملا وابسته به نوسانات ارزی و میزان عرضه خودرو به بازار توسط خودروسازان بستگی دارد. چنانچه نوسانات ارزی وجود نداشته باشد و افزایش عرضه به بازار ایجاد شود، شاهد کاهش بیشتر قیمتها نیز خواهیم بود و فاصله قیمتی کارخانه و بازار کمتر خواهد شد.
فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو با اشاره به اینکه نمیتوان انتظار دارد در سال ۱۴۰۰ قیمت خودرو با توجه به وضعیتی که وجود دارد با کاهش روبرو شود، اظهار داشت: بازار خودرو نیز به مانند سایر بازارهای سرمایهای تابع وضعیت کلی اقتصاد و همچنین مسائل سیاسی و بین المللی حاکم بر کشور است، در این زمینه تا زمانی که مسئله برجام حل و فصل نشود و تحریمها لغو نگردد، بازارهای سرمایهای از تب و تاب و التهابات گوناگون دست بر نخواهند داشت بنابراین در چنین شرایطی این انتظار که خودرو با کاهش همراه باشد، به نظر نمیرسد که عملی شود.
وی افزود: در این زمینه نرخ ارز به عنوان یک متغیر مهم از اهمیت بسزایی برخوردار است و تا زمانی که نرخ ارز بالا باشد، خودرو نیز همچنان تلاطمات قیمتی را پشت سر خواهد گذاشت، از سویی به دلیل اینکه دولت با کسری بودجه زیادی روبرو هست، کاهش نرخ ارز به نفع اش نیست، بنابراین این فرضیه که با توجه به تعدیل انتظارات تورمی، قیمت دلار ممکن است به ۲۰ هزار تومان کاهش پیدا کند امروز بعد از ۵ ماه رنگ باخته است.
زاوه گفت: بعد از روی کار آمدن بایدن و صحبتهایی که در مورد بازگشت بلافاصله به برجام توسط دولت جدید صورت گرفت، این امید را در جامعه زنده کرد که با ورود دموکراتها به کاخ سفید برجام در کمترین زمان ممکن احیا خواهد شد، اما بعد از اینکه بایدن قدرت را در دست گرفت، او نیز به مانند ترامپ شروطی را در این زمینه مطرح کرده و حال به نظر میرسد چشم انداز روشنی برای مذاکرات حداقل در کوتاه مدت نمیتوان متصور بود.
این کارشناس صنعت خودرو اضافه کرد: بنابراین در چنین شرایطی نمیتوان امید داشت که قیمت خودرو با کاهش قابل توجهی روبرو باشد، زیرا در حال حاضر تورم ۳۰ درصدی در اقتصاد کشور حکمفرما بوده و از سوی دیگر تمام متغیرهای اقتصاد کلان نیز در وضعیت مناسبی قرار ندارند، همچنین به این مسائل، باید تحریم صنعت خودرو را اضافه کرد، تا زمانیکه صنعت خودرو برای تهیه مواد اولیه و قطعات و همچنین مقدار انتقالات مالی و پولی با محدودیتهای زیادی روبرو باشد، عملاً بازار خودرو سروسامان نخواهد گرفت.
امرالله امینی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی کاهش قیمت خودرو امری بسیار سخت است، اظهار داشت: تا زمانی که تکلیف مذاکرات هستهای و بازگشت آمریکا به برجام مشخص نشود، نمیتوان انتظار داشت که بر بازار خودرو آرامش و ثبات حکمفرما باشد، زیرا که بازار خودرو به وضعیت نرخ دلار بسیار حساس است و تا زمانی که نرخ دلار در محدود ۲۵ هزار تومان باشد، قیمت خودرو نیز تکان نخواهد خورد.
وی افزود: هرچند که در حال حاضر قیمت خودرو نسبت به پنج ماه گذشته با کاهش چند درصدی روبرو بوده، اما باید به این نکته توجه کرد که خودرو طی دو سال گذشته افزایش چند برابری را تجربه کرده، در چنین شرایطی باید زیرساختهای این صنعت مورد اصلاح قرار گیرد، در این زمینه انحصارزدایی و ایجاد رقابت در صنعت خودرو اولین و مهمترین قدمی است که در این باره باید برداشت، به بیان دیگر تا موقعی که انحصار دولتی در صنعت خودرو حکمفرما است، نمیتوان انتظار داشت که مصرف کنندهها بتوانند خودرو با کیفیت را با قیمت مناسب خریداری کنند.
امینی اظهار گفت: به دلیل همین انحصاری که به آن اشاره شد، خودروسازان هیچ وقت راضی نمیشوند که خودروی خود را ارزان به دست مردم بدهند، زیرا که انحصار باعث میشود مردم در حالت اجبار نسبت به خرید خودرو از خودروسازان بزرگ اقدام کنند، بنابراین این موضوع نیز خود یک عامل و چالش بسیار اساسی در زمینه افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو ساخت داخل است، بنابراین هر زمانی که قدرت مصرف کننده در بازار برای انتخاب و خرید محصول بالا برود آن زمان شما میتوانید انتظار داشته باشید که خودرو نیز با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.
این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه انتقال دانش و تکنولوژی به منظور کاهش هزینه تمام شده خودرو از اهمیت بسزایی برخوردار است، یادآور شد: بعد از فضای برجام بسیاری از شرکتهای خودروساز مطرح جهان به ایران آمدند در این زمینه پژو و رنو پیشقراول این خودروسازان بودند، آنها تا حدودی زمینه انتقال دانش و تکنولوژی را فراهم کردند اگر همان مسیر ادامه پیدا میکرد ما امروز میتوانستیم محصولات با کیفیتتر و متنوعتری را تولید کنیم، اما به دلیل اینکه ترامپ از برجام خارج شد و تحریم صنعت خودرو نیز اجرایی شد، این موضوع باعث شد که محصولات جدید در خط تولید خودروسازان قرار نگیرد و همین موضوع نیز انحصار در صنعت خودرو را تشدید کرد که در نهایت امروز نتیجه آن در بازار در قالب عدم تطابق کیفیت با قیمت مشاهده میشود این موضوع نارضایتی بسیاری از مردم و مصرفکنندگان خودرو را رقم زده است.