دلیل درجا زدن بیت کوین چیست؟-راهبرد معاصر

دلیل درجا زدن بیت کوین چیست؟

بیت‌کوین در جریان معاملات امروز حدود ۲ درصد افت کرد و کانال ۶۰ هزار دلار را از دست داد. این درحالی است که تحلیلگران روند این رمزارز را صعودی می‌دانند. حالا سوال اینجاست که چرا بیت‌کوین درجا می‌زند؟
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 11
کد خبر: ۸۳۵۷۴

به گزارش راهبرد معاصر به عقیده کارشناسان مقاومت مهمی در محدوده ۶۰ هزار دلاری برای بیت‌کوین وجود دارد که اگر بتواند این مقاومت را پشت سر بگذارد می‌تواند رشدهای غیرقابل انتظاری داشته باشد. اما از طرفی سرمایه‌گذاری در ارز بیت‌کوین برای کسانی که تازه می‌خواهند سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را شروع کنند ریسک بالایی دارد چون روند رشد این ارز از حدود قیمتی ۱۰ هزار دلار تا ۵۰ هزار دلار بسیار شارپی بوده و این ارز در این رشد کف‌سازی نکرده است.

اما سوال اساسی اینجاست که بیت‌کوین تحت چه شرایطی می‌تواند مقاومت ۶۰ هزار دلار را بشکند؟

حسین مرید سادات، کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با علت درجا زدن بیت‌کوین گفت: وقتی بیت‌کوین ۱۶ هزار دلار ارزش داشت هدف‌گذاری همه تحلیلگران برای آینده بیت‌کوین ۶۰ هزار دلاری بود و وقتی به این محدوده رسیدیم فشار فروش افزایش یافت. از طرفی همانطور که در بازار سهام بازیگران سهم به رشد سهم‌ها کمک می‌کنند در بازار کریپتو هم اگر نهنگ‌ها حمایت‌های لازم را انجام دهند مقاومت ۶۰ هزار دلاری شکسته می‌شود و این ارز به سمت هدف‌گذاری جدید خود که ۱۰۰ هزار دلار است حرکت می‌کند.

به گفته این کارشناس زمانی که بیت‌کوین در محدوده قیمتی ۶۰ تا ۶۲ هزار دلار گارد صعودی گرفت چندین میلیارد دلار توسط نهنگ‌ها از بازار بیت‌کوین خارج شد و همین موضوع باعث اصلاح دوباره این ارز شد.

این کارشناس در رابطه با آینده بازار کریپتوکارنسی گفت: درست است که در میان‌مدت بیت‌کوین روند صعودی دارد اما به نظر می‌رسد در بلندمدت شاهد افزایش نرخ تسلط بر بازار در سایر آلت‌کوین‌ها باشیم. فعلا نرخ تسلط بیت‌کوین بر بازار کریپتوکارنسی ۵۵ درصد است. هر رشدی در بازارهای مالی نیازمند حرکت افتان و خیزان است.

این کارشناس در رابطه نقش دولت‌ها در بازار کریپتو گفت: به زودی دولت‌ها ارزهای دیجیتال را به رسمیت می‌شناسند و خودشان برای عقب نماندن در این بازار ارز مخصوص خود را ارائه می‌کنند و احتمالا این موضوع بازار کریپتو را وارد فاز اصلاحی می‌کند.

این کارشناس در رابطه با ارزندگی بیت‌کوین گفت: در این که روند بیت‌کوین فعلا صعودی است شکی نیست اما بعد از رشد زیاد تا ۶۰ هزار دلار، خرید این ارز روی سقف تاریخی خود کار درستی نیست.

این کارشناس در رابطه با رکن اصلی ورود به بازارهای مالی گفت: بازارهای مالی نیازمند آموزش هستند و کسانی که بدون آموزش وارد این بازارها می‌شوند هیچ وقت موفق نمی‌شوند. اولین اصل در ورود به بازارهای مالی آموزش و دومین اصل طراحی سبد سرمایه‌گذاری با کمترین ریسک است./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار