زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت-راهبرد معاصر

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت اعلام شد و مرحله دوم سود سهام عدالت که اعلام شد تا قبل از ماه رمضان واریز می شود، تمدید شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 12
کد خبر: ۸۳۶۸۲

به گزارش راهبرد معاصر سود سهام عدالت 98 تا آخرین لحظات قبل از نوروز 1400 بطور کامل واریز نشد و در نهایت با پرداخت نیمی از مبلغ سود سهام عدالت وعده واریز مرحله دوم سود سهام عدالت به سهامداران داده شد. بعد از تعطیلات نوروزی اعلام شد که تا قبل از شروع ماه رمضان مرحله دوم سود سهام عدالت واریز می شود اما با نزدیک شدن به ماه رمضان این تاریخ مجدد تمدید شد.

 

سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت 500 هزارتومانی، 200 هزارتومان و برای کسانی که ارزش برگه سهام عدالت آنها یک میلیون تومان است ، 400 هزارتومان معین شد. با اینکه مسئولان وعده واریز نصف سود سهام عدالت را دادند باز هم این وعده محقق نشد و واریزی های کمتر از نصف برای سهامداران موجب شد تا اعتراضاتی مطرح شود.

 

سود سهام عدالت مرحله دوم چقدر است؟

همانطور که گفته شد سود سهام عدالت برای سهامداران متفاوت واریز شد و اگر سهامدار 500 هزار تومانی در مرحله اول 100 هزار تومان دریافت کرده باشد در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت 100 هزارتومان دیگر دریافت میکند. در مجموع دو مرحله واریز سود سهام عدالت باید سهامداران به میزان ارزش سهام عدالت خود مبلغ 200 و یا 400 هزارتومان دریافت کنند.

 

باقیمانده سود سهام عدالت تا پایان ماه رمضان واریز می‌شود

حسین قَشمی درباره واریز سود سهام عدالت سال 98 به حساب مشمولان افزود: به محض واریز سود 36 شرکت سرمایه پذیر, 50 درصد باقیمانده سود مصوب تا پایان ماه رمضان به حساب سهامداران واریز می‌شود.

واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

وی اضافه کرد: از 49 میلیون سهامدار عدالت، در مرحله نخست، سود سهام عدالت سال 98 به حساب حدود 43 میلیون نفر واریز شد.

قشمی با اشاره به اینکه افرادی که سود مرحله نخست را دریافت نکرده اند سریعا مشکل را برطرف کنند ادامه داد: بدلیل نقص اطلاعات از جمله شماره شبا و شماره همراه و ... سود به برخی از سهامداران واریز نشد.

وی گفت: برخی از سهامداران هم مشکلاتی در حساب بانکی خود دارند و همین مسئله باعث شد تا سود نزد بانک باقی بماند تا سهامدار برای رفع آن اقدام کند.

قشمی افزود: سهامدارانی که مرحله نخست سود سهام عدالت سال 98 برای آن‌ها واریز نشده است هر چه سریعتر برای رفع مشکل اقدام کنند تا در مرحله دوم واریز سود با مشکل مواجه نشوند.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: افرادی که در مرحله نخست سود دریافت نکرده اند می‌توانند در سایت سجام ثبت نام کنند ضمن اینکه از طریق سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir، شماره شبای صحیح حساب بانکی خود را تصحیح کنند.

قشمی ادامه داد: همچنین سهامداران می‌توانند با شماره 1569 تماس بگیرند و دلیل عدم واریز سود سهام عدالت را جویا شوند و اقدام به تصیحح اطلاعات کنند.

وی تصریح کرد: لینک‌های رایگان ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام بر روی سایت سپرده گذاری مرکزی موجود است.

قشمی افزود: در مرحله نخست واریز سهام عدالت, 4 پرتفوی پر تکرار یک میلیون تومانی، 532 هزار تومانی، 492 هزار تومانی و 452 هزار تومانی داشتیم که مبلغ واریز سود به آن‌ها متفاوت بود بطوریکه به سهام عدالت یک میلیون تومانی، حدود 180 هزار تومان، سهام عدالت 532 هزار تومانی, 98 هزار تومان، سهام عدالت 492 هزار تومانی, 91 هزار تومان و سهام عدالت 452 هزار تومانی, 84 هزار تومان واریز شد.

وی بیان کرد: در مجموع در مرحله نخست، حدود 4 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال 98 واریز شد و به محض دریافت سود از شرکت ها، مرحله دوم نیز واریز می‌شود.

قشمی تاکید کرد: در پرتفوی سهام عدالت, 36 شرکت وجود دارد و حدود 29 شرکت در سال 98 سود ده بودند و به محض واریز سود به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی، سود به حساب سهامداران واریز می‌شود.

سود سهام عدالت

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادامه داد: در مرحله نامه‌نگاری با شرکت‌ها هستیم که سود مرحله دوم را هم هرچه سریع‌تر واریز کنند.

 

جدول مبلغ واریزی مرحله دوم سود سهام عدالت

طبق گفته رئیس سازمان بورس، مرحله دوم واریز سود سهام عدالت در ماه رمضان انجام خواهد شد. بدین ترتیب ۵۰ درصد مابقی سود باقی‌مانده به حساب ۴۳ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۱۸ نفر از سهام‌داران که پیش‌تر اطلاعات خود را در سامانه سجام ثبت کرده بودند، واریز خواهد شد.

 

رقم پرداختی در مرحله دوم واریز سود سهام عدالت

 

 

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی درباره افرادی که اطلاعات حساب‌های ایشان برای واریز سود سهام عدالت در دسترس نیست اعلام کرد:  آن دسته از سهامدارانی که هنوز شماره حسابی را برای دریافت سود معرفی نکرده اند می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سامانه سجام به نشانی www.sejam.ir  شماره حساب خود را اعلام یا از طریق مراجعه به سایت www.sahamedalat.ir  مشخصات حساب خود را تکمیل کنند.

 

دارندگان سهام عدالت بخوانند

محمدحسن ابراهیمی سروعلیا گفت: به زودی انتخابات اعضای هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت برگزار می‌شود و این اعضا برای سهام ۳۰ میلیون نفر به ارزش حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان تصمیم گیری خواهند کرد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: هم اکنون ۳۱ شرکت سرمایه گذاری استانی داریم که باید انتخابات اعضای هیأت مدیره این شرکت‌ها برگزار شود.

عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به روش‌های مختلف مدیریت سهام در دارندگان سهام عدالت افزود: سال گذشته که آزادسازی سهام عدالت انجام شد، افراد تصمیم گرفتند به دو روش سهام خود را مدیریت کنند؛ حدود ۲۰ میلیون نفر روش مستقیم و ۳۰ میلیون نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

ابراهیمی سروعلیا افزود: سهام افرادی که مدیریت سهم را خود به طور مستقیم در اختیار دارند، تا امروز حدود ۶۰ درصد آزادسازی شده و امکان فروش آن وجود دارد.

واریز سود سهام عدالت

عضو هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: آن عده هم که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، در واقع اداره سهام را به شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت واگذار کردند و ارزش فعلی سهام آنها چیزی حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است.

وی توضیح داد: به عبارت دیگر، مجموع ارزش سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است که الان بحث انتخابات هیأت مدیره این شرکت‌ها مطرح است.

سروعلیا اظهار داشت: البته این رقم فقط مربوط به ۳۶ شرکتی است که بورسی شده اند و ارزش غیر بورسی‌ها چون هنوز تقویم نشده اند، به طور دقیق مشخص نیست.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار