فریدون عباسی: انفجار اخیر پنجمین خرابکاری بزرگ در نطنز بود-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

فریدون عباسی: انفجار اخیر پنجمین خرابکاری بزرگ در نطنز بود

رئیس کمیسیون انرژی مجلس و رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشورمان طی گفت وگوی جزئیات بیشتری از نحوه خرابکاری اخیر در نیروگاه هسته‌ای نطنز ارائه کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 01
کد خبر: ۸۶۱۳۱

به گزارش راهبرد معاصر فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: می شود گفت اتفاقی که در نظنز افتاده برای بار اول نیست اما مدلی که اتفاق افتاده نو و جدید است. ولی موضوع خرابکاری و استفاده از مواد منفجره برای اولین بار نیست. در طول 15 سال گذشته دشمن مداوم تلاش کرده این کار را انجام دهد.

 

وی به خبرگزاری فارس گفت: فکر می‌کنیم این پنجمین بار بزرگ بود نه کوچک، یعنی این دفعه آمدند شبکه توزیع و کابل باتری های یدکی را هدف قرار داده‌اند که برق را تامین می کنند.

 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: آسیب پذیری مایشین های سانتریفیوژ در اثر قطع برق است. همیشه دشمن برنامه ریزی می کند یا خود برق را قطع کند که برای مثال یک پایه دکل را نزدیکی های نطنز یک بار قبل از سال 90 خراب کرده بودند اما دکل نیافتاده بود تا برق را قطع کند. چون تصورشان این است که ما فقط از برق بیرونی استفاده می کنیم ولی این جوری نیست. حالا فهمیده‌اند که ما برق را لزوما از بیرون استفاده نمی کنیم یا اگر از بیرون می گیریم ممکن است برای مصارف دیگر باشد و برق اصلی را از جای مطمن تر  می گیریم. به همین خاطر این دفعه برنامه شان این بود که قسمت انتهای توزیع برق  و همزمان کابلی را که از قسمت باطری خانه می آمد را هدف قرار دهند.

 

22 فروردین ماه، وقوع اقدام خرابکارانه در بخش تأسیسات برق مجتمع غنی‌سازی نطنز، باعث ایجاد خلل در کار این مجتمع و آسیب رسیدن به بخش‌هایی از آن شد.

 

پس از این اتفاق، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد غنی‌سازی 60درصدی اورانیوم را آغاز خواهد کرد و این اقدام در سحرگاه روز جمعه 27 فروردین ماه رقم خورد و اولین محصول اورانیوم غنی‌سازی‌شده 60درصدی به دست آمد./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار