سامانه نام‌نویسی واکسن برای افراد بالای ۷۵ سال باز شد-راهبرد معاصر

سامانه نام‌نویسی واکسن برای افراد بالای ۷۵ سال باز شد

‏سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا به نشانی salamat.gov.ir برای متولدین ۱۳۲۵ و قبل از آن برای افراد بالای ۷۵ سال باز شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 19
کد خبر: ۸۸۵۵۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ سامانه نام‌نویسی و ثبت نام واکسن کرونا برای افراد بالای ۷۵ سال باز شد. برای ثبت نام واکسن کرونا افراد بالای 75 سال می توانند به سایت سلامت به نشانی salamat.gov.ir ثبت نام خود را تکمیل کنند و در موعد مقرر و اعلام شده از سوی وزارت بهداشت جهت تزریق واکسن اقدام نمایند. در موعد مقرر از طرف وزارت بهداشت و درمان جهت تزریق واکسن با آنها تماس گرفته می شود و نیازی به مراجعه حضوری قبل از آن و پیگیری تزریق واکسن نیست.

 

برای ثبت نام واکسن کرونا کجا ثبت نام کنیم؟

 

افراد ۷۵ سال به بالا که تاکنون واکسینه نشده‌اند برای دریافت واکسن در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند. طی روزهای آینده زمان و محل تزریق واکسن به آنها پیامک خواهد شد.

 

ثبت نام واکسن کرونا

 

زمان آغاز ثبت نام واکسن کرونا چه تاریخی است؟

 

علیرضا رئیسی شنبه -۲۵ اردیبهشت- از آغاز واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۷۵ سال از امروز خبر داده بود.

 

برای تزریق واکسن کرونا به کجا مراجعه کنیم؟

 

وی روز شنبه گفته بود: مشخصات این افراد در شبکه بهداشت وجود دارد و به تدریج با آنان تماس گرفته یا برای آنان پیامک فرستاده می شود و فعلا نیازی به مراجعه حضوری و ثبت نام نیست.

 

سامانه ثبت نام واکسن کرونا

 

واکسیناسیون چه زمانی ادامه دارد؟

 

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون این گروه سنی حداقل تا دو هفته آینده ادامه دارد.

 

اگر تا روز چهارشنبه این هفته، این گروه از سالمندان ( افراد بالای ۷۵ سال) پیامک واکسیناسیون را دریافت نکردند یا با آنان تماس گرفته نشد می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی salamat.gov.ir با اعلام مشخصات، کد ملی و شماره تماس ثبت نام کنند تا با آنان تماس گرفته شود.

 

آخرین وضعیت واکسیناسیون افراد بالای 80 سال

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۸۰ سال همچنان ادامه دارد. این گروه از سالمندان اگر تاکنون واکسن نزده اند، همچنان می توانند با ثبت نام در سامانه اعلام شده برای دریافت واکسن اقدام کنند و با وجود شروع واکسیناسیون گروه های سنی پایین تر سهمیه هیچ فردی از بین نمی رود.

 

سایت سلامت

 

کسانی که پرونده الکترونیک سلامت ندارند چه کنند؟

 

به زودی شماره تماس هایی اعلام می شود تا افرادی که پروند الکترونیک سلامت ندارند با آن تماس بگیرند و برای واکسن کرونا درخواست کنند اما برای سایر افراد تنها از طریق سامانه وزارت بهداشت به آدرس بالا انجام خواهد شد.


و با مراجعه به سایت salamat.gov.ir برای تزریق واکسن کرونا نام نویسی و ثبت نام کنند.

 

تزریق واکسن کرونا

 

هزینه تزریق واکسن کرونا

 

طبق اعلام رئیس جمهور، ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت تزریق واکسن کرونا برای همه رایگان است و اخذ هر گونه پول از متقاضیان غیرقانونی است و واکسن های مختلف به هر شکلی که به دسا بیایند از جمله واکسن های تولید داخل یا واکسن های خریداری شده توسط دولت و بخش خصوصی در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرند و به صورت رایگان طبق نوبت به مردم تزریق خواهند شد.

 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار