علت اختلال اینترنت همراه اول امروز-راهبرد معاصر

علت اختلال اینترنت همراه اول امروز

اختلال در اینترنت همراه اول طی چند روز گذشته  مشکلات بسیاری را برای مشترکان این اپراتور ایجاد کرده است اما علت اختلال اینترنت همراه اول چیست؟
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۱ - ۰۷ تير ۱۴۰۰ - 2021 June 28
کد خبر: ۹۳۴۹۶

به گزارش راهبرد معاصر طی روزهای اخیر اختلال در اینترنت همراه اول ایجاد شده است به طوری که مشترکان این اپراتور قادر به خرید بسته اینترنتی نیستند و همین باعث شده است که نرخ اینترنت با قیمت آزاد محاسبه شود. اختلال در همراه اول این نگرانی را برای مشترکان ایجاد کرده است که مجبورند در پایان ماه مبلغ زیادی را بایت قبص تللفن همراه خود پرداخت کنند. با این بر اساس آخرین اخبار منتشر شده علت اختلال در اینترنت همراه اول به روز رسانی سامانه فروش و درگاه های پرداخت است و اختلالات تا فردا سه شنبه بر طرف می شود. البته دو روز پیش یاسر رایگانی مدیرکل ارتباطات همراه اول درباره نگرانی مشترکان همراه اول گفته است: هزینه اینترنت تمامی مشترکانی که مجبور شده‌اند به خاطر به روزرسانی سامانه‌ها و درگاه‌های ارتباطی از اینترنت با تعرفه آزاد استفاده کنند با نرخ بسته‌های اینترنتی معادل‌سازی می‌شود و مبلغ شارژ شده مازاد به‌صورت‌ بستانکاری در حسابشان اعمال خواهد شد.

 

اختلال در اینترنت همراه اول

 

جزئیات اختلال در اینترنت همراه اول

طبق گزارش های متعدد کاربران، تجربه شخصی و توییت های بسیار در توییتر، مشترکان همراه اوا شاهد اختلال در اینترنت همراه اول هستند، به طوری که خرید بسته با کد USSD و حتی نرم افزار همراه من هم با مشکل مواجه است.

یکی از مشترکان نوشته است: مشکلات گزارش شده متفاوت است. امروز عصر یعنی ۵ تیر ۱۴۰۰ در ارتباطات اینترنت همراه اول به مشکل برخوردم. پس از بررسی های مختلف تلاش کردم با یک خط دیگر همراه اول و دستگاه متفاوت به بررسی شرایط بپردازم. چون بسته اینترنت روی آن گوشی نداشتم، با یک اینترنت دیگر تلاش کردم از نرم افزار همراه من برای خط همراه اول دومم بسته اینترنت بخرم. متاسفانه این سامانه هم قطع است و با تصویر زیر رو به رو شدم. در ادامه این مشکل تصمیم گرفتیم با پشتیبانی همراه اول یعنی ۹۹۹۰ تماس بگیریم.از آنجا که گویا اختلال بزرگی وجود دارد، بدون اتصال به اپراتور فقط به صورت گویا عنوان شد که شبکه با اختلال رو به رو است و شکیبایی فرمایید.

 

اختلال در همراه اول

 

عطیه یکی از کاربران توئیتر در این رابطه در صفحه شخصی خود خطاب به «همراه اول» نوشته‌است: «شما که چندین روز به‌روز‌رسانی داری، یه ندا حداقل می‌دادی، بسته رزرو می‌کردیم! شاید آدم یه کار واجب داشت آخه! الان سه، چهار روزه بیرون منزل به اینترنت دسترسی ندارم.»

یکی دیگر از کاربران توئیتر نیز در این رابطه نوشت: «همراه اول کی می‌خواد این سیستم رو درست کنه؟ کی ما می‌تونیم بسته اینترنت بخریم؟ اینکه دو روزه سیستم همراه اول خرابه و نمیشه نه وارد برنامه شد نه با کد دستوری اینترنت خرید عجیب نیست یکم به نظر شما؟»

البته این اپراتور بعد از انتقادات مشترکان خود، اطلاعیه‌ای را در صفحات مجازی خود منتشر کرد. همراه اول روز دوشنبه در صفحه خود توئیت زد: «همراه اول: شنبه تا سه‌شنبه هفته جاری امکان خرید بسته اینترنت وجود ندارد.»

 

علت اختلال اینترنت همراه اول

 

زمان حل اختلال در اینترنت همراه اول

پس از ایجاد اختلال در خرید بسته اینترنتی از همراه اول، سخن‌گوی این شرکت از عدم امکان خرید بسته برای برخی مشترکان تا روز سه‌شنبه خبر داد. کاربران شبکه‌های اجتماعی از ساعات پایانی روز جمعه، ۴ تیرماه خبر از وجود مشکلی در زمان خرید بسته اینترنت همراه اول دادند. ظاهرا خرید بسته اینترنت ازطریق تمامی روش‌ها ازجمله اپلیکیشن‌های پرداخت، موبایل بانک‌ها، کدهای USSD و اپلکیشن همراه اول برای برخی مشترکان با خطا مواجه شده است.درنهایت روز گذشته، سخنگوی شرکت همراه اول، ضمن تأیید وجود مشکل گفت مشترکان این اپراتور باید تا روز سه‌شنبه هفته جاری برای خرید بسته اینترنت منتظر بمانند. یاسر رایگانی در توییتی اعلام کرد دلیل ایجاد این مشکل، اختلال در به‌روزرسانی سامانه‌های ارتباطی همراه اول درفاصله زمانی شنبه تا سه‌شنبه هفته جاری است. رایگانی اضافه کرد هزینه اینترنت مشترکانی که مصرف‌شان‌ در این تاریخ با تعرفه آزاد محاسبه شده، معادل‌سازی می‌شود و همراه اول مبلغ کسرشده مازاد را به‌صورت‌ بستانکاری در حساب این افراد اعمال می‌کند. رایگانی همچنین در پاسخ به یک کاربر گفت هر گیگابایت ۳۰۰۰ تومان حساب می‌شود.

پاسخ دیرهنگام همراه اول و همچنین وعده بازگرداندن هزینه اینترنتی که با تعرفه آزاد محاسبه شده، در صورتی مطرح می‌شود که مشترکان این اپراتور از عدم اطلاع‌رسانی به موقع نسبت به‌روز‌رسانی سامانه‌های ارتباطی گلایه می‌کنند. آن‌ها در این مدت سردرگم بودند و مشکلاتی برای تأمین اینترنت مورد نیازشان پیش آمده‌است. حالا باید تا رفع اختلال و دریافت مازاد هزینه‌ای که برای اینترنت همراه اول پرداخت کرده‌بودند، منتظر بمانند!
متأسفانه این چند روز، همراه اولی‌ها تنها شدند و برخلاف شعاری که این اپراتور می‌دهد، هیچ‌کس در این چند روز همراه آن‌ها نبوده‌است.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار