آب تهران جیره بندی میشود؟-راهبرد معاصر

آب تهران جیره بندی میشود؟

بحران بی آبی در کشور جدی است و هدایت فهمی، مدیر سابق منابع آب وزارت نیرو می‌گوید این بحران در تهران به حدی رسیده که با ادامه این روند، آب در تهران جیره‌بندی می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۲۲ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 13
کد خبر: ۹۵۲۷۰

به گزارش راهبرد معاصر  بحران آب در کشور هر روز جدی‌تر از روز پیش می‌شود و در این میان زمزمه جیره‌بندی شدن آب تهران به گوش می‌رسد.

هدایت فهمی، مدیر سابق منابع آب وزارت نیرو می‌گوید: مردم تهران، سالانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کنند و اگر همین روند ادامه‌دار باشد، ناگزیریم آب را در تابستان جیره‌بندی کنیم.

 

فهمی ادامه می‌دهد: امسال فقط نصف سدهای تهران پر هستند و مقدار آب آن‌ها نسبت به سال پیش، کاهش شدیدی پیدا کرده است.

مردم در برخی از شهرهای حاشیه تهران ساعت‌ها آب آشامیدنی ندارند و برخی از ساکنان روستاها، از قطع آب بیشتر از چند روز در روستاهای خود خبر داده‌اند.

 

فهمی با اشاره به نصف شدن حجم آب سدهای تهران می‌گوید: با تداوم این اوضاع آب قطعا تا یکی دو ماه آینده جیره‌بندی می‌شود.

امروز هم مدیر عامل سازمان آب منطقه‌ای تهران، در نشست خبری خود به خبرنگاران گفته بود: تهران ۳۷۲ میلیون متر مکعب یعنی تنها دو برابر سد کرج ذخیره آب دارد.

 

هدایت فهمی درباره میزان مصرف آب در صنایع تهران هم توضیح می‌دهد: مصرف آب صنایع در تهران بسیار کم است‌. شاید صنایع ما در تهران حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب مصرف کنند.

فهمی در پایان ابراز امیدواری می‌کند که با رسیدن پاییز و سال آبی جدید، اوضاع آب در کشور بهبود یابد‌ اما یوسف رضاپور، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفته است: در فاصله کمتر از ۷۰ روز مانده به پایان سال آبی، امیدی به بارندگی های کافی نداریم./تجارت نیوز

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده