تکذیب سخنان ربیعی درباره کمیته تطبیق مذاکرات هسته‌ای-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تکذیب سخنان ربیعی درباره کمیته تطبیق مذاکرات هسته‌ای

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی امروز در مصاحبه ای سخنان علی ربیعی سخنگوی دولت درباره سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی را تکذیب کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۲ - ۲۹ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 20
کد خبر: ۹۶۰۷۶

به گزارش راهبرد معاصر «کیوان خسروی» سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی امروز (سه‌شنبه) در واکنش به اظهارات «علی ربیعی» سخنگوی دولت در مورد تصمیمات کمیته تطبیق مذاکرات هسته‌ای گفت: اظهارات منتسب به سخنگوی محترم دولت در خصوص جمع بندی‌های هیأت (کمیته) تطبیق که از سوی رسانه‌های گروهی منتشر شده است را تکذیب می‌کنم.

خسروی افزود: بر خلاف آن‌چه اظهار شده، هیأت (کمیته) مذکور اساسا به موارد عدیده مهمی پرداخته که مذاکرات وین به دلیل مواضع قلدرمآبانه طرف آمریکایی و بعضا طرف‌های اروپایی در مورد آنها به نتیجه نرسیده و از توافق دور بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بدیهی است صحبت از انطباق یا عدم انطباق چیزی که واقعیت خارجی ندارد، نمی‌تواند موضوعیت داشته باشد.

لازم به ذکر است علی ربیعی سخنگوی دولت امروز (سه‌شنبه) در نشستی خبری در پاسخ به پرسشی درباره مذاکرات در وین اظهار داشت: تا جایی که به محدوده اختیارات دولت دوازدهم مربوط بوده، بخش اصلی مذاکرات انجام شده و تفاهم های اولیه در رفع قسمت عمده تحریم ها صورت گرفته است.

سخنگوی دولت ادامه داد: با این حال، کمیته‌ شکل گرفته در شورای عالی امنیت ملی مسئولیت تطبیق متن تفاهم شده با قانون مجلس شورای اسلامی مصوب در آذر ۱۳۹۹ ، این تفاهم را ناسازگار با آن تشخیص داده است. به این ترتیب، با نظر نهایی نهادهای عالی تصمیم گیر مبنی بر تداوم مذاکرات تا دستیابی به همه خواسته‌های مطروحه در این قانون، مذاکرات به بعد از انتقال کامل دولت موکول شده است و مسئولیت آن نیز بر عهده تیم جدید مذاکرات خواهد بود. مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام، همواره بر اساس دستورالعمل های نهادهای بالادستی تهیه و پیگیری شده است./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار