چشم‌انداز مثبت بازار سهام در دولت سیزدهم-راهبرد معاصر
همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با راهبرد معاصر مطرح کرد؛

چشم‌انداز مثبت بازار سهام در دولت سیزدهم

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص پیشبینی بورس در ماه‌های آینده گفت: خوشبختانه بازار نسبت به انتخاب وزرا عکس‌العمل مثبت نشان داده است و با توجه به سیاست کلان تیم اقتصادی  دولت برای حمایت از سرمایه‌گذاران خرد و ارتقای جایگاه بازار سهام در اقتصاد کشور، روند مثبت بازار در ماه‌های آینده هم ادامه خواهد داشت.
همایون دارابی؛ کارشناس بازار سرمایه
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 August 25
کد خبر: ۹۹۷۲۳

چشم‌انداز مثبت بازار سهام در دولت سیزدهم

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ بازار سهام در طول دو ماه گذشته و بعد از انتخاب آیت‌الله رئیسی وارد یک روند مثبت شد و شاخص با عبور از خط روانی یک میلیون و پانصد هزار واحد یک رشد خیره‌کننده را ثبت کرد.  همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه و بورس معتقد است که وضعیت مثبت بازار سرمایه محصول افزایش اعتماد و چشم‌انداز مثبت از حمایت دولت سیزدهم از بورس است.

 

همایون دارابی درباره دلایل رشد شاخص کل در طول دو ماه گذشته گفت: دلیل اصلی این رشد مربوط به بازگشت اعتماد به بازار است. آقای رئیسی بعد از برگزاری انتخابات، دومین رئیس قوه‌ای بود که درباره بازار سرمایه و حمایت از بورس صحبت کرد. در برنامه‌های وزرای اقتصادی دولت هم اهتمام به حمایت از بورس کاملا مشهود است.

 

وی ادامه داد: آقای رئیسی بر این موضوع تاکید دارد که بورس و بازار سرمایه نباید به هیچ وجه به قلک دولت تبدیل شود. این یک خبر خوب برای فعالین بازار سرمایه است. ایجاد تعادل در نرخ بهره و ارتقای جایگاه بازار سرمایه در بین بازارهای مالی از جمله موضوعات مهمی است که رئیس جمهور بدان اشاره کرد. تمام آنچه توسط رئیس جمهور مردم بیان شد موجب شد بازار روند رو به رشدی داشته باشد و وضعیت بهتری را نسبت به ماه‌های گذشته و دولت آقای روحانی تجربه کنیم. ضمن اینکه سخنان و برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد هم بر روند رو به رشد شاخص های بورسی افزود. از سوی دیگر، سخنان آقای فاطمی امین به عنوان وزیر پیشنهادی صمت نیز قابل توجه بود و این امید را ایجاد کرد که جایگاه بازار سرمایه نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بهتری را تجربه خواهد کرد.

 

دارابی تغییر سیاست‌های مدیریتی سازمان بورس را یک الزام دانست و تعیین وضعیت عرضه های اولیه، بهبود جایگاه بازار سرمایه در نظام تامین پولی کشور از جمله مسائلی است که اگر اجرا شود می تواند روند رو به رشد بازار سرمایه را فراهم کند.

 

وی در خصوص پیشبینی بازار سهام در ماه‌های آینده گفت: خوشبختانه بازار نسبت به انتخاب وزرا عکس‌العمل مثبت نشان داده است و درصورتی که یک شوک سیاسی و غیرمنتظره رخ ندهد، بازار می‌تواند رشد کند. ضمن اینکه گزارش های بازار در مرداد ماه خوب است و  بازار را رو به رشد نشان می دهد و حتما تا شهریور ماه گزارش‌های بهتری از بورس دریافت خواهیم کرد.

 

دارابی در باره رشد 27 هزار واحدی شاخص بورس در روز دوشنبه گفت: خوشبختانه عدد به 1 میلیون و 543هزار رسیده و بخشی از افت سال قبل را جبران کرد. آنچه در سال گذشته باعث ریزش بازار شد، سیاست‌های اشتباه دولت آقای روحانی بخصوص در سیاست‌گذاری‌های بانک مرکزی بود. بانک مرکزی با بالا بودن نرخ بهره، تاکید بر روی فروش اوراق، قیمت‌گذاری دستوری باعث بی‌اعتمادی به بازار سهام شد. همزمان  ناکارآمدی وزرای نفت و صنایع -که آن را در بحران‌هایی مثل صندوق پالایش یکم و قیمت گذاری فولاد دیدیم هم کاتالیزور ریزش بازار شد. در کل  پایان کار دولت آقای روحانی یک خبر خوب برای بازار سرمایه بود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار