طرح مجلس برای تشویق بخش خصوصی در ساخت پالایشگاه-راهبرد معاصر
مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد ادای احترام 90 تن از سران و مقامات کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای به مقام رئیس جمهور شهید و همراهان حضور رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی امیر سرتیپ هادیان: یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند بیانیه پایانی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اختتامیه ششمین دوره «مجلس خبرگان رهبری» آغاز شد تشییع پیکر شهدای کادر پرواز شهادت در پایگاه یکم شکاری ارتش رهبر انقلاب در دیدار «رئیس مجلس لبنان»: ملت ایران از حادثه تلخ اخیر به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد رهبر انقلاب در دیدار «رئیس جمهور تونس»: همدلی‌های کنونی میان ایران و تونس باید تبدیل به همکاری‌های میدانی شود امیر قطر با رهبر انقلاب دیدار کرد رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر پاکستان: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه شد رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد وزیر خارجه مصر: خواستار تقویت روابط با ایران هستیم حسینی‌پور سرپرست معاونت امور مجلس رئیس‌‎جمهور شد

طرح مجلس برای تشویق بخش خصوصی در ساخت پالایشگاه

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از طرح نمایندگان برای تشویق بخش خصوصی در ساخت پالایشگاه‌های نفتی در کشور خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 02
کد خبر: ۱۰۰۱۰
به گزارش راهبرد معاصر ، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ، گفت: چندی پیش طرحی توسط اعضای گروه کارشناسان نفتی شبکه کانون‌های تفکر ایران(ایتان) در خصوص ساخت پالایشگاه به مجلس ارائه شد.

وی افزود: این موضوع در قالب طرحی در مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت که بر این اساس سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ساخت پالایشگاه تشویق شوند و پالایشگاه‌هایی در سطح کشور از این طریق ساخته شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: این طرح به دنبال آن است که با ساخت این پالایشگاه‌ها از خام‌فروشی نفت ممانعت شود و ما بتوانیم مشتقات نفت خامی را در داخل و خارج از کشور عرضه کنیم و این کار مانع از خام‌فروشی نفت و باعث ارزش افزوده فرآورده‌های آن می‌شود.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: ایجاد اشتغال و شکستن انحصار فروش نفت خام از فواید این کار است. در این طرح بناست تا در یک دوره زمانی حدود 4 سال نفت در اختیار سازندگان این پالایشگاه‌ها قرار گیرد و بازگشت پول آن به وزارت نفت پس از این مدت انجام شود.

وی در پایان افزود: بناست با مشتقات نفتی حاصل شده برابر سیاست‌های وزارت نفت و پیش‌بینی که در این طرح شده آن مقدار که نیاز داخل کشور است برداشته و مابقی از کشور صادر شود.

فارس
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده