اولین قدم آمریکا برای لغو تحریم‌های مغایر با برجام-راهبرد معاصر

اولین قدم آمریکا برای لغو تحریم‌های مغایر با برجام

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی اعلام کرد: هیئت آمریکایی لغو تحریم‌های مغایر با برجام را تایید می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - 2021 November 30
کد خبر: ۱۱۱۷۴۳

به گزارش راهبرد معاصر، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی نوشت: «آمریکا آمادگی خود را برای لغو تمامی تحریم‌های مغایر با برجام در ازای بازگشت ایران به پایبندی کامل به برجام تایید می‌کند. اما اختلافات در دیپلماسی بسیار زیاد است. با این حال فهرست دقیق و کلی تحریم‌هایی که قرار است لغو شوند، منوط به مذاکره است.»

صبح امروز هم اولیانوف در توئیتی از سرگیری مذاکرات وین را بسیار موفقیت‌آمیز عنوان کرده و نوشته بود: «در آغاز دور هفتم مذاکرات اعضای برجام تصمیم گرفتند بدون تعلل روند تهیه پیش نویس را در دو کارگروه -رفع تحریم‌ها و مسائل هسته ای- ادامه دهند.»

نشست کمیسیون مشترک برجام هشتم آذر ماه (۲۹ نوامبر) در محل هتل «پله کوبورگ» وین با حضور هیئت‌های اصلی عضو برجام (ایران و گروه ۱+۴ شامل آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برگزار شد. گفتنی است دور ششم مذاکرات هسته‌ای ایران در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری و در وین برگزار شد.

آمریکا نیز به دلیل اینکه سال ۲۰۱۸ با بدعهدی از برجام خارج شده و روند آن را با مشکل روبرو کرده بود، در نشست‌های اخیر به صورت مستقیم حضور ندارد و به صورت غیرمستقیم در مذاکرات تاثیر می‌گذارد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده