رایزنی بلینکن با همتایان اروپایی خود درباره ایران-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

رایزنی بلینکن با همتایان اروپایی خود درباره ایران

وزیر خارجه آمریکا امروز با همتایان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی خود برای بررسی مسائل منطقه و نگرانی‌ها در مورد موضوع هسته‌ای ایران دیدار کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 01
کد خبر: ۱۱۱۸۲۷

به گزارش راهبرد معاصر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ساعاتی پیش با ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان و الیزابت تراس، وزیر خارجه انگلیس در ریگای لتونی دیدار کرد.

بلینکن و وزرای خارجه سه گانه اروپایی در مورد تهدیدات مورد توجه اروپا از جمله اقدامات تحریک آمیز روسیه در مرز‌های اوکراین و نیز موضوع هسته‌ای ایران با یکدیگر گفتگو کردند.

بلینکن و وزرای خارجه اروپایی همچنین نگرانی خود از بازگشت ایران به برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام را ابراز کردند. طرفین در این دیدار بر اعمال سیاست واحد درباره ایران تاکید کردند.

دیدار وزرای خارجی آمریکا و کشور‌های اروپایی همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات احیای برجام در وین برگزار می‌شود. جایی که مقامات آمریکایی به صورت غیرمستقیم حضور دارند. دیپلمات‌های اروپایی پس از روز اول گفتگو‌ها موضوع سانترفیوژ‌های ایران را بزرگترین چالش میان طرفین اعلام کردند و خواستار جدیت ایران در مذاکرات شدند.

وزیر خارجه آمریکا درباره دیدار با همتایان اروپایی خود اعلام کرد: مشتاقانه منتظر ادامه گفتگو‌ها برای رسیدگی به چالش‌های جهانی در دومین نشست وزرای خارجه و توسعه گروه جی ۷ در لیورپول هستم./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده