حزب همبستگی مانند احزاب دیگر فقط در ایام انتخابات فعالیت دارد-راهبرد معاصر

حزب همبستگی مانند احزاب دیگر فقط در ایام انتخابات فعالیت دارد

دبیرکل حزب همبستگی با اشاره به برخی دلایل که موجب عدم موفقیت احزاب شده، گفت: ما هم علی‌رغم همه قضایا مثل بقیه احزاب عموماً در فصل انتخابات فعالیت می‌کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 02
کد خبر: ۱۲۰۵۱۸

به گزارش راهبرد معاصر علی اصغر احمدی دبیرکل حزب همبستگی ایران اسلامی در آسیب شناسی جریان در ایران اظهار داشت: احزاب در کشور ما احزاب فصل بهار هستند و در ساختار قدرت و قانون اساسی جایگاه اظهار وجود در سیستم را ندارند.

وی افزود: حزب مجوز می‌گیرد و تلاشی می‌کند ولی در برخی کشورها احزاب خودشان قدرت هستند ائتلاف می‌کنند و اگر سیستم اداره کشورشان با رای پارلمان باشد برای مثال نخست وزیر انتخاب می‌کنند ولی در ایران اگر احزاب همگی جمع شوند، از نظر اختیارات قانونی نمی توانند دهیار یک ده را هم انتخاب کنند.

احمدی تاکید کرد: یکی از دلایلی که احزاب ما موفق نیستند این است که کسانی که می‌خواهند نسبت به فعالیت در حزب گرایش پیدا کنند، امیدی از نظر قرار گرفتن در ساختار قدرت ندارند.

دبیرکل حزب همبستگی ایران اسلامی ادامه داد: علی‌رغم همه قضایا ما هم مثل بقیه احزاب عموماً در فصل انتخابات فعالیت می‌کنیم و یا در یوم‌الله‌هایی چون دهه فجر روز قدس اظهار وجود می‌کنیم که اینها از تکالیف شرعی و ملی ما هستند.

وی در خصوص برگزاری کنگره سالیانه حزب نیز ضمن تاکید بر اینکه ما تا کنون کنگره‌های سالیانه را برگزار کرده‌ایم، از برنامه‌ریزی برای برگزاری کنگره سالیانه حزب متبوعش خبر داد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده