مواضع روسیه و فرانسه در مورد برجام «نزدیک» است-راهبرد معاصر

مواضع روسیه و فرانسه در مورد برجام «نزدیک» است

رئیس جمهور روسیه از گفتگو با مکرون در مورد توافق هسته‌ای خبر داد و گفت دو کشور خواهان حل مسئله به صورت دیپلماتیک هستند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۵ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 10
کد خبر: ۱۲۱۷۰۸

به گزارش راهبرد معاصر،  ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از دیدار با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود، گفت که مواضع آن‌ها در مورد توافق هسته‌ای ایران بسیار نزدیک است.

 

به گزارش خبرگزاری تاس، پوتین در خصوص احیای برجام و موضع روسیه در قبال آن گفت: «ما در مورد وضعیت توافق هسته‌ای ایران و احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که در سال ۲۰۱۵ به تصویب رسید و مورد تایید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفت، گفتگو کردیم».

 

پوتین در ادامه بر هم‌عقیده بودن فرانسه و روسیه در مورد احیای برجام تاکید کرد و گفت: «ما مشترکا معتقدیم که ادامه تلاش‌های دیپلماتیک [برای احیای برجام] ضروری است و راه‌حل‌های مصالحه‌آمیز برای حفظ منافع این سند بزرگ ضرورت دارد. ما توافق کردیم که مواضع ما در این زمینه بسیار نزدیک است یا به قول دیپلمات‌ها منطبق است».

 

دور آخر مذاکرات هسته‌ای ایران برای احیای برجام این روز‌ها در وین در جریان است. خبرگزاری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه در دولت آمریکا اعلام کرده است تنها تا پایان ماه جاری میلادی فرصت دستیابی به توافق وجود دارد.

 

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران نیز گفته است سرنوشت توافق هسته‌ای در هفته‌های آینده معلوم خواهد شد. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز مذاکرات هسته‌ای را در مراحل نهایی خود دانسته است و گفته است طرف‌های مذاکره مشغول بررسی پیشنهادات کتبی خود هستند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده