خروج دیپلمات‌های روسیه از اوکراین-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

خروج دیپلمات‌های روسیه از اوکراین

خبرگزاری «ریانووستی» روسیه گزارش داد کارمندان نمایندگی دیپلماتیک روسیه در حال ترک اوکراین هستند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 12
کد خبر: ۱۲۱۷۹۰

به گزارش راهبرد معاصر،ریانووستی روز شنبه به نقل از یک مقام آگاه نوشت: کارکنان مراکز دیپلماتیک روسیه در اوکراین شروع به ترک این کشور کردند.

رسانه روسی در خبر خود خاطرنشان کرد که کارکنان مراکز دیپلماتیک و کنسولگری‌های روسیه در اوکراین، به روسیه بازمی گردند.

در گزارس ریانووستی، به مشکلات بوجود آمده در فعالیت کنسولگری‌های روسیه در اوکراین به عنوان گواهی بر آغاز خروج کارکنان این مراکز از اوکراین و بازگشت به میهن خود اشاره شده است.

سفارت روسیه در اوکراین در سال‌های اخیر به دلیل تنش‌های شدید بین دو کشور و چندبار مورد حمله قرار گرفتن از سوی ملی‌گرایان افراطی اوکراین به حالت نیمه فعال درآمده و این کشور در شهر‌های لووف، خارکوف و اودسا هم سرکنسولگری دارد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دو روز پیش در نشست مطبوعاتی با لیز تراس وزیر خارجه انگلیس با اشاره به اینکه برخی از مراکز دیپلماتیک غربی در اوکراین شروع به خارج کردن کارکنان خود از این کشور کرده اند گفت که این کشور‌ها شاید از برنامه برای تشدید مناقشه و آغاز جنگ در اوکراین خبر دارند.

لاوروف در این رابطه به امکان خارج سازی شماری از کارکنان غیراصلی مراکز دیپلماتیک روسیه در اوکراین و بازگشت به میهن خود خبر داد.

پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم امروز اعلام کرد که دیپلمات‌های این اتحادیه در اوکراین به جز افراد با اولویت بالا و غیرضروری درخواست کردند تا خاک این کشور را ترک کنند.

منابع خبری هم بامداد امروز (شنبه) گزارش دادند، کشور‌های استرالیا و نیوزیلند هم از شهروندان خود در اوکراین خواستند تا فورا خاک این کشور را ترک کنند.

به گزارش رویترز، روسیه بیش از یکصد هزار نیرو در نزدیکی اوکراین مستقر کرده و رزمایش مشترک نظامی در بلاروس و رزمایش‌های دریایی در دریای سیاه انجام داده است.

مسکو ادعای داشتن برنامه‌ای برای حمله به اوکراین را رد می‌کند، اما می‌گوید ممکن است دست به اقدام نظامی – فنی زند، مگر آنکه به درخواست‌هایش جامه عمل پوشانده شود. یکی از مطالبات مسکو این است که ناتو قول دهد که هیچ گاه اوکراین را به عضویت خود در نمی‌آورد و نیروهایش را از شرق اروپا خارج می‌کند./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده