گفت‌وگوی تلفنی مکرون و پوتین درباره بحران اوکراین-راهبرد معاصر

گفت‌وگوی تلفنی مکرون و پوتین درباره بحران اوکراین

روسای جمهور فرانسه و روسیه در مورد راه‌های جلوگیری از وقوع جنگ در اروپا رایزنی کردند.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۸ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 20
کد خبر: ۱۲۳۰۱۸

به گزارش راهبرد معاصر کاخ الیزه اعلام کرد امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفتگوی تلفنی خود را در مورد راه‌های جلوگیری از وقوع جنگی بزرگ در اروپا آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گفتگوی تلفنی مکرون و پوتین در حالی انجام می‌شود که کشور‌های غربی بیش از هر زمان دیگری از حمله روسیه به اوکراین هراس دارند.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد: "گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور پوتین طبق برنامه ساعت ۱۱:۰۰ صبح (به وقت پاریس) آغاز شد.

الیزه تأکید کرد پس از دیداری که پوتین و مکرون در تاریخ ۷ فوریه در مسکو داشتند، گفتگوی تلفنی سران فرانسه و روسیه "آخرین تلاش ممکن و ضروری برای جلوگیری از درگیری بزرگ در اوکراین" به شمار می‌رود.

این تماس تلفنی در حالی انجام می‌شود که تیراندازی در جبهه شرق اوکراین، جایی که جدایی طلبان طرفدار روسیه کنترل بخشی از دونباس را از سال ۲۰۱۴ در دست دارند، در روز‌های اخیر افزایش یافته است.

علاوه بر این، بلاروس نیز اعلام کرد تمرینات نظامی مشترک با روسیه در خاک این کشور که قرار بود روز یکشنبه پایان یابد، به دلیل تشدید تنش‌ها در اوکراین، کشور همسایه، همچنان ادامه خواهد یافت.

در شرایطی که بی ثباتی شدیدی حکمفرماست، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز شنبه از آمریکا و ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) خواست تا سیاست "مماشات" در قبال روسیه را متوقف کنند.

ولودیمیر زلنسکی همچنین در گفتگوی تلفنی دیشب خود با امانوئل مکرون اعلام کرد به "تحرکات" روسیه در شرق اوکراین "پاسخ" نخواهد داد و آماده "گفتگو" با مسکو است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نیز مدعی شده است که روسیه در حال آماده سازی "بزرگترین جنگ در اروپا از سال ۱۹۴۵ تاکنون" است.

با افزایش تنش‌های سیاسی میان روسیه و اوکراین درگیری‌هایی در شرق اوکراین از سر گرفته شده است. دولت روسیه بار‌ها تاکید کرده است که قصد حمله به اوکراین را ندارد و تاکید کرده است که تمام گزارش‌هایی که از این موضوع صحبت می‌کنند کذب هستند و هدف از این ادعا‌ها تشدید تنش در منطقه و دامن زدن به لفاظی‌های ضد روسیه در آماده‌سازی برای تحریم‌های جدید اقتصادی و توجیه گسترش ناتو به شرق است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده