توافق جوبایدن و پوتین برای برگزاری نشستی با موضوع اوکراین-راهبرد معاصر

توافق جوبایدن و پوتین برای برگزاری نشستی با موضوع اوکراین

رییس جمهور فرانسه گفت جو بایدن و ولادیمیر پوتین برای برگزاری نشستی با محوریت اوکراین به توافق رسیده اند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 February 21
کد خبر: ۱۲۳۰۹۷

به گزارش راهبرد معاصر، امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه اعلام کرد به شرط عدم حمله نظامی روسیه به اوکراین، بایدن برای برگزاری نشستی با موضوع اوکراین با ولادیمیر پوتین به توافق رسیده است.

به گفته خبرگزاری رویترز، کاخ الیزه در بیانیه‌ای که ساعاتی پیش منتشر شد اعلام کرد: امانوئل مکرون از بایدن و پوتین برای حضور در نشستی درباره "امنیت و ثبات استراتژیک در اروپا" دعوت به عمل آورده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: روسای جمهور آمریکا و روسیه هر دو اصل حضور در این نشست را پذیرفته اند.

کاخ سفید تا این لحظه انتشار این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است. این خبر در حالی منتشر شده که در هفته گذشته تنش میام روسیه و اوکراین به بالاترین سطح خود رسیده است.

همچنین بلاروس اعلام کرده قرار است رزمایش‌های نظامی روسیه در بلاروس برای مدت نامشخصی ادامه داشته باشد. یکشنبه قرار بود این رزمایش‌های نظامی به پایان برسد. برخی تصاویر ماهواره‌ای نیز از استقرار زره و نیرو‌های جدید روسی در نزدیک مرز‌های اوکراین خبر می‌دهد.

کاخ سفید اعلام کرده است بایدن منتظر برگزاری نشست شورای امنیت ملی در واشنگتن است و تمامی سفر‌های خود را لغو کرده است. بلینکن در مصاحبه با سی ان ان گفت: همه آنچه ما می‌بینیم نشان از آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین دارد. غرب هم به اندازه روسیه برای پاسخ به مسکو آماده است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده