وزارت خارجه روسیه:فهرست تحریم‌های روسیه علیه آمریکا و اروپا به زودی اعلام می‌شود-راهبرد معاصر

وزارت خارجه روسیه:فهرست تحریم‌های روسیه علیه آمریکا و اروپا به زودی اعلام می‌شود

بنابر اعلام وزارت خارجه روسیه به زودی لیست اشخاص و نهاد‌های اروپایی و آمریکایی که مشمول تحریم‌های مسکو شده‌اند، منتشر می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 12
کد خبر: ۱۲۵۸۶۳

به گزارش راهبرد معاصر«سرگئی ریابکوف» در مصاحبه‌ای با کانال اول روسیه از لیست تحریم‌هایی صحبت کرد که اشخاص و نهاد‌های اروپایی و آمریکایی را در بر می‌گیرد و به زودی منتشر خواهد شد.

معاون وزیرخارجه روسیه در ادامه سخنان خود گفت: «ما آماده وارد گفت وگویی نیستیم که دولت آمریکا بخواهد آن را به ما تحمیل کند. پیشنهاد‌هایی که روسیه در مورد تضمین‌های امنیتی قبل از ورود نیرو‌های روسیه به اوکراین در ماه گذشته به آمریکا و ناتو ارسال کرد، دیگر معتبر نیست، زیرا اکنون وضعیت کاملاً تغییر کرده است.»

ریابکوف در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «روسیه به آمریکا در مورد عواقب انتقال تسلیحات به اوکراین هشدار داده است. کاروان‌های تسلیحات خارجی که بدون فکر به اوکراین ارسال می‌شوند، اهداف قانونی برای نیرو‌های مسلح روسیه خواهند بود.»

این دیپلمات روسی همچنین اعلام کرد وضعیت امنیتی اروپا درحال حاضر دچار تغییرات بسیاری شده است، اما روسیه جدی‌ترین تلاش‌ها را برای حفظ ساختار امنیتی این قاره انجام داده، اما رفتار غیرمسئولانه دولت اوکراین وضعیت فعلی را بوجود آورد.

پیش از این روسیه در جریان مذاکرات خود با آمریکا پیشنهاد‌هایی را درخصوص تضمین‌های امنیتی این کشور ارائه کرد، اما آمریکا این تضمین‌ها رد و اعلام کرد نمی‌تواند تضمین‌هایی را که منافع آمریکا را در بر نمی‌گیرد را بپذیرد. پس از رد پیشنهادات روسیه از سوی غرب و آمریکا در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین شروع شد.

امروز (شنبه ۲۱ اسفند) هفدمین روز از این شروع این عملیات است. در طول این مدت آمریکا و اروپا قبول نکرده بر فراز اوکراین منطقه پرواز ممنوع ایجاد کنند و حتی روز گذشته (جمعه) اتحادیه اروپا با پیوستن اوکراین به این اتحادیه نیز مخالفت کرد.

در این زمینه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد از اروپا انتطارات بیشتری در خصوص حمایت از کی‌یف داشته است. او پیش از این نیز تایید کرده بود که دیگر علاقه پیشین برای پیوستن به ناتو را ندارد، زیرا این اتحادیه نظامی از روسیه می‌ترسد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده