تحریم‌های بیشتر سوئیس علیه روسیه-راهبرد معاصر

تحریم‌های بیشتر سوئیس علیه روسیه

دولت سوئیس تاکید کرد که اشخاص مشمول تحریم شامل الیگارش های بیشتر و افراد تجاری برجسته ای هستند که اموالشان در سوئیس باید مسدود شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 16
کد خبر: ۱۲۶۵۴۱

به گزارش راهبرد معاصر دولت سوئیس روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور همسو با اتحادیه اروپا، تحریم های بیشتری را علیه افراد و نهادهای روسی در واکنش به حمله روسیه به اوکراین اعمال می کند.

 دولت سوئیس افزود: فهرست تحریم های سوئیس در حال حاضر کاملا منعکس کننده تحریم های اتحادیه اروپاست.

دولت سوئیس تاکید کرد که اشخاص مشمول تحریم شامل الیگارش های بیشتر و افراد تجاری برجسته ای هستند که اموالشان در سوئیس باید مسدود شود.

اتحادیه اروپا نیز در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کرده است. اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا در آغاز هفته جاری گفت: اروپا از امروز (شنبه) قرار است با تحریم‌های تجاری جدید علیه مسکو وارد عمل شود زیرا این کشور نشانه‌ای از پایان دادن به جنگ خود در اوکراین نشان نمی‌دهد.

اگرچه تا کنون بسته تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه منتشر نشده است، اما رئیس کمیسیون اروپا بخش‌های کلیدی را که ضربه خواهند خورد، تشریح کرد.

وی اعلام کرد: ما صادرات هر گونه کالای لوکس اتحادیه اروپا از کشورهایمان به روسیه را ممنوع خواهیم کرد تا ضربه مستقیمی به نخبگان روسیه وارد شود. اتحادیه اروپا همچنین واردات کالاهای اساسی در بخش آهن و فولاد از روسیه را ممنوع کرده است.

روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند) در پاسخ به درخواست جمهوری های خلق دونتسک و لوگانسک برای محافظت در برابر حملات شدت یافته نیروهای اوکراینی، عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین را آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد عملیات ویژه، صرفا زیرساخت های نظامی اوکراینی را هدف قرار می دهد و جمعیت غیرنظامی در معرض خطر نیستند. مسکو بارها اعلام کرده است که برنامه ای برای اشغال اوکراین ندارد. در عین حال، شبه نظامیان دونباس به حملات متقابل خود علیه نیروهای کی یف ادامه می دهند.

به دنبال حمله نیروهای روسیه به اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده