اصلاح‌طلبان از رازهای سر به مٌهر محمدعلی نجفی چه می دانند؟-راهبرد معاصر
مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد ادای احترام 90 تن از سران و مقامات کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای به مقام رئیس جمهور شهید و همراهان حضور رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی امیر سرتیپ هادیان: یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند بیانیه پایانی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اختتامیه ششمین دوره «مجلس خبرگان رهبری» آغاز شد تشییع پیکر شهدای کادر پرواز شهادت در پایگاه یکم شکاری ارتش رهبر انقلاب در دیدار «رئیس مجلس لبنان»: ملت ایران از حادثه تلخ اخیر به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد رهبر انقلاب در دیدار «رئیس جمهور تونس»: همدلی‌های کنونی میان ایران و تونس باید تبدیل به همکاری‌های میدانی شود امیر قطر با رهبر انقلاب دیدار کرد رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر پاکستان: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه شد رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد وزیر خارجه مصر: خواستار تقویت روابط با ایران هستیم حسینی‌پور سرپرست معاونت امور مجلس رئیس‌‎جمهور شد

اصلاح‌طلبان از رازهای سر به مٌهر محمدعلی نجفی چه می دانند؟

واکنش رمزآلود اصلاح طلبان به پرونده قتل میترا استاد، این پرسش را بوجود می آورد محمدعلی نجفی چه رازهای سر به مٌهری دارد که دوستان دیروز وی با کنایه درباره اش سخن می گویند؟
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 03
کد خبر: ۱۲۷۴۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ هفتم خرداد، میترا استاد، همسر دوم محمد علی نجفی، شهردار پیشین تهران به ضرب گلوله‌ی همسر خود در منزل مسکونی‌اش در برجی در سعادت آباد به قتل رسید. اعتراف به ارتکاب قتل از سوی نجفی زوایای پرونده قتل میترا استاد را تا حدود زیادی نمایان کرد ولی رفتار نزدیکان سیاسی نجفی در چند روزگذشته این پرسش را بوجود می آورد که امثال کرباسچی، مرعشی، خرازی و محسن هاشمی با جملات ابهام آمیز تلاش می کنند از پرداختن به این موضوع عبور کنند؟ محمدعلی نجفی چه رازهای سر به مٌهری دارد که دوستان دیروز وی با کنایه درباره اش سخن می گویند؟

 

این موضوع را می توان از همان توئیت ساعات ابتدایی کرباسچی که گفته بود "ماهیت تاسفبار حادثه قتل میترا استاد هر چه باشد نمیتوان مسئولیت کسانی را که دو سال قبل علیرغم اصرار و تذکر برخی دلسوزان و مراکز مسئول، این چاه ویل را برای اصلاحات و نجفی حفر کردند، نادیده گرفت." به وضوح مشاهده کرد.

 

تشدید اختلافات در میان اصلاح طلبان و کارگزاران درباره قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی، که می توان در جهت گیری رسانه ای آنها هم دید تا آنجا پیش می رود که مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ایران در اطلاعیه ای از همه فعالان اصلاح‌طلب می خواهد" به تنش‌ها و تشتت‌های ماجرای قتل همسر نجفی پایان دهند".

 

این موضع گیری ها پایان ماجرا نبود. در همین راستا، صادق خرازی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان در گفتگو با روزنامه سازندگی با اشاره به اینکه " اصلاح‌طلبان «مسئله‌دار» باید حذف شوند" می گوید:"متاسفانه  به توصیه‌های دلسوزان در ماجرای انتخاب شهردار تهران توجه نشد. زمانی که بحث انتخاب آقای نجفی برای شهرداری تهران مطرح بود بسیاری توصیه و پیام دادند که به دلایل تکنیکی، مدیریتی و امنیتی زمان مدیریت آقای نجفی نیست ولی متاسفانه گوش شنوایی وجود نداشت و  گویی یک وزن‌کشی سیاسی صورت گرفت."

 

غلامحسین کرباسچی که در همان روز نخست با انتشار توئیت رمزآلود و پرابهام با مخالفت برخی اصلاح طلبان روبرو شده بود در گفتگو با روزنامه اعتماد در توضیح توئیت خود از نکاتی می گوید که گویا مخالفت اصلاح طلبان و کارگزاران با نجفی ابعاد مختلفی دارد. کرباسچی می گوید" اگر كسي در زندگي خصوصي‌اش مشكلات و مسائل خارج از عرفي داشته ‌باشد كه نه خودش، نه دوستانش و نه جريان متبوعش به مطرح شدن و علني شدن آن راضي نباشند، بهتر است در آن سمت قرار نگيرد. هم قبل از پذيرش مسووليت و هم بعد از پذيرش مسووليت توصيه كردم كه قبول شهرداري تهران به مصلحت ايشان نيست. ديدگاه من اين بود كسي كه در زندگي شخصي با چنين مسائل و مشكلاتي رو به رو است جالب نيست در اين سمت قرار گيرد."

موضع گیری عجیب محسن هاشمی، که در پاسخ به خبرنگاران درباره قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی گفته بود " این موضوع مردانه است؛ وقتی جمع خبرنگاران مردانه شد پاسخگوی شما هستم." بیشتر بر ابهامات موجود و اینکه حاشیه پیرامون نجفی که احتمالا نزدیکان سیاسی وی از آن مطلع هستند، افزود.

 

همه این اظهارات نشان می دهد، هیچ کسی بهتر از اصلاح طلبان نمی توانند پاسخگوی سوالات پیرامون محمدعلی نجفی باشند. اینکه چرا کارگزاران با انتخاب نجفی به عنوان شهردار تهران مخالف بودند؟ چه کسی یا کسانی از شهردار شدن نجفی حمایت کردند؟ و از هم مهمتر، نجفی به عنوان یکی از اعضای برجسته جریان سیاسی اصلاح طلب درگیر چه موضوعاتی بود که هم حزبی هایش امروز با طعنه و کنایه درباره آن سخن می گویند؟ در سایه سکوت اصلاح طلبان، شاید گذشت زمان و اعلام نتایج بررسی پرونده قتل میترا استاد توسط نهادهای قضایی پاسخ واکنش های رمزآلود امروز هم حزبی های نجفی را به افکار عمومی بدهد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار