ممنوعیت ورود کشتی‌های روس به بندرهای ایتالیا و رومانی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ممنوعیت ورود کشتی‌های روس به بندرهای ایتالیا و رومانی

ایتالیا و رومانی اعلام کردند بر اساس محدودیت‌های اعلام شده توسط اتحادیه اروپا ورود کشتی‌های روس به بندرهای این دو کشور ممنوع می شود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 April 16
کد خبر: ۱۲۹۷۳۸

به گزارش راهبرد معاصر ایتالیا روز شنبه به طور رسمی اعلام کرد که از روز یکشنبه ورود تمام کشتی‌های روس به بندرگاه‌های این کشور ممنوع است. 

رومانی هم امروز خبر داده بود که ورود هرگونه کشتی روس به بندرگاه‌های این کشور را ممنوع کرده است. 

تلویزیون رسمی رومانی به نقل اداره دریانوردی این کشور اعلام کرد که بر اساس محدودیت‌های اعلام شده توسط اتحادیه اروپا که با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین اعمال شده، ورود تمامی کشتی‌هایی که پرچم روسی دارند به بندرگاه‌های رومانی ممنوع است.

اداره دریانوردی رومانی اعلام کرد که این ممنوعیت شامل قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی نیز می‌شود.

بر اساس اعلام اداره دریانوردی رومانی، کشتی‌های که نیاز به کمک‌های انسانی داشته و کشتی‌های حمل کننده کالا برای کشورهای اتحادیه اروپا، از این تصمیم مستثنی هستند.

روسیه در اواخر فوریه (۲۴ فوریه، پنجم اسفند ماه) به دنبال ناکامی اوکراین در اجرای مفاد توافقنامه‌های مینسک که در سال ۲۰۱۴ امضا شد و در نهایت پس از به رسمت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک دونباس، به اوکراین حمله کرد.

پس با گذشت حدود پنجاه روز از درگیری‌ها در اوکراین، روسیه اعلام کرده به اهداف مرحله اول «عملیات ویژه» خود در این کشور رسیده و قصد دارد تحرکات خود را بر روی آزادسازی نواحی خودمختار شرق اوکراین معطوف کند.

روز چهارشنبه وزارت دفاع روسیه هشدار داد تا زمانی که حملات اوکراین به اهدافی در خاک روسیه متوقف نشود، مسکو احتمالاً اقدامات نظامی در اوکراین را تشدید می‌کند و حتی امکان دارد، اتاق‌های فکر و تصمیم‌گیری در کی‌یف را هدف قرار دهد./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده