وضعیت جنگی در سرزمین‌های اشغالی-راهبرد معاصر
حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌و‌گو با راهبرد معاصر مطرح کرد؛

وضعیت جنگی در سرزمین‌های اشغالی

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌و‌گویی پیرامون هتک حرمت اخیر به مسجدالاقصی و افزایش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی گفت: به دلیل حساسیت‌های مردم فلسطین و عینی شدن هر چه بیشتر این تنش‌ها، از ماه گذشته تا کنون وضعیت به گونه‌ای شده که ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار در طول ده سال گذشته به حالت آماده باش کامل درآمده است، به طوری که می‌توان از آغاز یک جنگ فرسایشی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.
حسن هانی زاده؛ کارشناس مسائل بین الملل
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 07
کد خبر: ۱۳۲۳۶۵

وضعیت جنگی در درون سرزمین‌های اشغالی

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ اعلام تعرض دسته جمعی به مسجد الاقصی برای صهیونیست‌ها گرانتر از آنچه تصور می کنند در خواهد آمد. تنش های هدفمندی که در ماه مبارک رمضان برای بی حرمتی به مسجد الاقصی و پیش بردن پروژه یهودی سازی این مکان مقدس صورت گرفت، نه تنها موفق نمی شود، بلکه خواب و تردد آرام را از کسانی می گیرد که براین باورند با اسلحه و زور می توانند خانه و کاشانه و مقدسات مردمی ریشه در طول تاریخ را از آنها بگیرند. عملیات های شهادت طلبانه و اعلام آمادگی تمام و کمال مقاومت برای برخورد و درگیری با رژیم صهیونیستی درصورت مشاهده کمترین تعرضی به قبله اول مسلمانان، منجر به آماده باش صهیونیست ها شده است. کارشناس سیاسی و بین الملل در گفت و گو با راهبرد تحلیلی دارد بر آخرین اخبار اراضی اشغالی.

 

حسن هانی زاده کارشناس سیاست خارجی و بین الملل در گفت وگو با راهبرد معاصر در خصوص چرایی آماده باش کامل رژیم صهیونیستی و نگرانی از حمله مقاومت به شهرک های صهیونیست نشین گفت: از ماه گذشته و بعد از نشست ننگین صحرای نقب بین وزرای خارجه مصر، امارات، مغرب، بحرین، رژیم صهیونیستی و آمریکا و در نزدیکی قبر دیوید بن گوربن اولین نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتفاضه جدیدی در تقابل با تغییرات منطقه ای و اراضی اشغالی شکل گرفته به اعتبار اینکه در این نشست شش جانبه که شش وزیر خارجه حضور داشتند قرار شد ناتوی عبری- عربی علیه محور مقاومت و ملت فلسطین و ایران شکل بگیرد.


وی در ادامه توضیح داد: از زمان آغاز این نشست خفت بار و رو شدن دست همه کشورهای شرکت کننده ضد مقاومت و مردم فلسطین، عملیات شهادت طلبانه بزرگی علیه صهیونیست ها در جنوب تل آویو و در نزدیکی کاخ شماره دو اسرائیل که عموما نشست های امنیتی دراین کاخ برگزار می شود صورت گرفت، ضمن اینکه متعاقب آن، شش عملیات زنجیره ای درحیفا و تل آویو انجام شد که نشان دهنده عمق حساسیت مردم فلسطین نسبت به شرایط منطقه و اراضی اشغالی است. مردمی که اجازه نمی دهند دشمنان اسلام و مسلمانان توطئه جدیدی علیه مسجد الاقصی و بیت المقدس و محور مقاومت شکل دهند.


حسن هانی زاده کارشناس سیاسی و منطقه در خصوص شکل گیری انتفاضه جدیدی که نگرانی رژیم صهیونیستی را به شدت افزایش داده گفت: به دلیل حساسیت های مردم فلسطین و عینی شدن هر چه بیشتر این تنش ها، از ماه گذشته تا کنون وضعیت به گونه ای شده که ارتش رژیم صهیونیستی برای اولین بار در طول ده سال گذشته به حالت آماده باش کامل درآمده است، به طوری که می توان از آغاز یک جنگ فرسایشی در سرزمین های اشغالی خبر داد.


وی در ادامه تصریح کرد: بی شک ارتش رژیم صهیونیستی قادر به تحمل جنگ فرسایشی نیست، چرا که ارتش رژیم کودک کش اسرائیل توان ادامه جنگ فرسایشی و رویارویی با محور مقاومت و از جان گذشتگان فلسطینی را ندارد به همین دلیل اسرائیل نیروهای احتیاطی خود را فراخوانده، حرکتی که در طول سال های اخیر بی سابقه بوده است. این حرکت بی سابقه و فرا خواندن نیروهای احتیاطی به ارتش نشان می دهد وضعیت جنگی درون اراضی اشغالی در حال شکل گیری است علاوه بر انتفاضه که مردم کرانه غربی و نوار غربی و غزه و ساکنان اراضی 1948که در آن شرکت دارند، عملیات شهادت طلبانه در عمق اراضی اشغالی آزاد شده وضعیت را برای سران رژیم صهیونیستی به قدری سخت کرده که ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده رفت و آمد و آمد و شد صهیونیست ها در تل آویو به دلیل مشکلات امنیتی به سادگی صورت نمی گیرد، لذا طی روزهای آینده اتفاقات مهمی در اراضی اشغالی رخ خواهد داد و درگیری همه جانبه در غزه و کرانه غربی و در عمق اراضی اشغالی آغاز خواهد شد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده