هراس صهیونیست ها از راهپیمایی پرشکوه روز قدس-راهبرد معاصر
یادداشت اختصاصی «سید رضا صدرالحسینی»، کارشناس مسائل بین الملل؛

هراس صهیونیست ها از راهپیمایی پرشکوه روز قدس

شعار مرگ بر اسرائیل حالا بهانه ای شده است برای اتحاد امت اسلامی و جبهه مقاومت تا با در هم آمیختن صداهای مردم کشورهای مختلف و انعکاس آن در رسانه های بین المللی هشداری به دولت مردانی باشد که با عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد مانع در بازپس گرفتن حقوق مردم مظلوم فلسطین هستند و برای رژیم صهیونیستی حاشیه امنی بسازند.
سید رضا صدر الحسینی؛ کارشناس مسائل بین الملل
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 April 30
کد خبر: ۱۳۱۵۷۷

هراس صهیونیست ها از راهپیمایی پرشکوه روز قدس

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ یکی از متفاوت ترین راهپیمایی های روز قدس 9 اردیبهشت سال 1401 رقم خورد. آنجایی که سردار حسین سلامی سخنران ویژه مردم غزه و خلیل الحیه نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و پدر دو شهید سخنران مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران بود. خلیل الحیه در جمع مردم تهران گفت: ما به کسانی که گمان می کنند صهیونیست ها شکست ناپذیرند می گوییم که ارتش اشغالگر به اذن خداوند شکست خواهد خورد. به سازشگر می گویم که ما این ارتش شکست ناپذیر را شکست دادیم. ما در نبرد شمشیر قدس رژیم صهیونیستی را شکست دادیم ، ما با جلوگیری از پیشروی صهیونیست ها به سمت بیت المقدس آن ها را شکست دادیم.

 

حضور چهره های بین المللی جبهه مقاومت در کشورهای یکدیگر اتفاق جدیدی است که سنگ بنای آن را شهید حاج قاسم سلیمانی گذاشت و چهار دهه پس از برگزاری این راهپیمایی ابعاد بین المللی جدیدی به خود می گیرد و اتحاد جبهه مقاومت بیشتر به چشم می آید.

 

شبکه المیادین نیز در ابتکاری منبر قدس را با حضور شخصیت های بین المللی برگزار کرد. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، ابواحمد فؤاد، معاون دبیرکل جبهه مردمی آزادسازی فلسطین، زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن، هادی العامری رئیس ائتلاف الفتح عراق، شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی، شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و عطاالله حنا اسقف اعظم کلیسای روم ارتدکس به سخنرانی پرداختند.

 

سخنرانان در این منبر تلویزیونی از شهید قدس گفتند. قاسم سلیمانی که به تعبیر سخنرانان نخ تسبیح کنار هم قرار گرفتن آنها بوده و با رساندن سلاح به مبارزان فلسطینی رژیم صهیونیستی را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

 

حضور بین المللی شخصیت های جبهه مقاومت در منبر قدس واکنش صهیونیست ها را در پی داشت. "بتسالل اسموتریچ" عضو کنست رژیم صهیونیستی خواستار بازداشت شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجدالاقصی و محاکمه او به علت مشارکت در این کنفرانس شد. او همچنین خواستار بازداشت عطاالله حنا، اسقف اعظم کلیسای روم ارتدکس شد. روزنامه ”اسرائیل هیوم“ نیز به سخنرانی شیخ عکرمه صبری و عطاالله حنا که رهبران حماس و جهاد اسلامی هم در آن سخنرانی کردند اعتراض کرد.

 

شعار مرگ بر اسرائیل حالا بهانه ای شده است برای اتحاد امت اسلامی و جبهه مقاومت تا با در هم آمیختن صداهای مردم کشورهای مختلف و انعکاس آن در رسانه های بین المللی هشداری به دولت مردانی باشد که با عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد مانع در بازپس گرفتن حقوق مردم مظلوم فلسطین هستند و برای  رژیم صهیونیستی حاشیه امنی بسازند.

 

حالا پس از دو سال عدم برپایی راهپیمایی روز قدس به دلیل شیوع همگیری بیماری کرونا، اتحاد امت جهان اسلام بار دیگر شکار رسانه های بین المللی شده و میراثی که حضرت امام خمینی (ره) برای امت اسلامی به ارث گذاشته، زمینه نابودی رژیم اشغالگر قدس را فراهم کرده است.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده