جنگنده میگ -۲۹ اوکراین در اودسا سرنگون شد-راهبرد معاصر

جنگنده میگ -۲۹ اوکراین در اودسا سرنگون شد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از ساقط کردن یک فروند جنگنده میگ -۲۹ اوکراین در اودسا خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 27
کد خبر: ۱۳۵۵۷۸

به گزارش راهبرد معاصر، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد: نیرو‌های راکتی و توپخانه‌ای روسیه طی عملیات شبانه روز گذشته ۴۱۲ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات و ۷۷ پُست فرماندهی متعلق به اوکراین را هدف قرار دادند.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص آمده است: بیش از ۲۵۰ ملی گرای اوکراینی از پای درآمدند؛ ۱۰ دستگاه تانک و ۵ سکوی پرتاب راکت انداز چندگانه از نوع گراد هم منهدم شده اند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص اضافه کرد: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه یک فروند جنگنده میگ -۲۹ اوکراین را هم در منطقه اودسا سرنگون کردند.

کوناشنکوف همچنین تأکید کرد که نیرو‌های پدافند هوایی روسیه ۸ پهپاد را بر فراز چندین منطقه در استان خارکیف و دونتسک سرنگون کردند و یک موشک بالستیک «توچکا-او» را هم در منطقه «سواتوو» در لوهانسک رهگیری کرده اند.

به گفته کوناشنکوف، نیروی هوایی روسیه همچنین موفق شده است ۱۰ دستگاه تانک و ۵ فروند موشک انداز گراد را منهدم کرده و ۴۱۲ مرکز پرسنل و تجهیزات نظامی اوکراین و ۷۷ مرکز فرماندهی را منهدم کند.

بر اساس بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت دفاع روسیه، از ۲۴ فوریه سال جاری میلادی تا کنون عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ادامه دارد و مسکو اهداف خود را برای از بین بردن نظامی سازی اوکراین و تمایلات نازیسم در این کشور آشکارا رسانه‌ای کرده است.

این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود./مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده