شکست اتحادیه اروپا در ممنوعیت واردات نفت روسیه-راهبرد معاصر

شکست اتحادیه اروپا در ممنوعیت واردات نفت روسیه

کشور‌های اتحادیه اروپا در رسیدن به توافق در زمینه ممنوعیت واردات نفت روسیه با وجود چانه زنی‌های لحظه آخری که پیش ازبرگزاری نشست در بروکسل انجام شد، با شکست مواجه شدند
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۲ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 30
کد خبر: ۱۳۶۲۱۵

به گزارش راهبرد معاصر خبرگزاری رویترز گزارش داد کشور‌های اتحادیه اروپا در رسیدن به توافق در زمینه ممنوعیت واردات نفت روسیه با وجود چانه زنی‌های لحظه آخری که پیش ازبرگزاری نشست در بروکسل انجام شد، با شکست مواجه شدند؛ مسأله‌ای که نشانگر درگیری‌های داخلی در این اتحادیه برای افزایش تحریم‌های مسکو به دلیل جنگ در اوکراین همزمان با افزایش خطرات اقتصادی برای اروپاست.

با وجود این، بر اساس گزارش رویترز، پیش نویس نتیجه نشست سران ۲۷ کشور اتحادیه اروپا نشان می‌دهد آن‌ها در اصول کلی در زمینه تحریم نفتی روسیه موافقت خواهند کرد؛ اما جزئیات عملی و تصمیمت دشوار را به بعد واگذار خواهند کرد.

اتحادیه اروپا از زمان آغاز درگیری‌ها بیش از سه ماه پیش، پنج بسته تحریمی را علیه روسیه وضع کرده است.

پیش از این «اورزولا فون درلاین»، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد انتظار زیادی ندارد که کشور‌های اتحادیه اروپا اختلافات را حل کنند و بر سر یک بسته تحریمی علیه روسیه توافق نمایند.

رئیس کمیسیون اروپا به محض رسیدن به نشست اتحادیه اروپا در بروکسل گفته بود: ما تمامی مسائل را به شکل اساسی حل کردیم، به استثنای یک مسأله و آن هم بحث تأمین نفت از طریق خطوط لوله است که گفتگو‌ها در این باره همچنان جریان دارد./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده