اتریش: اتحادیه اروپا گاز روسیه را تحریم نخواهد کرد-راهبرد معاصر

اتریش: اتحادیه اروپا گاز روسیه را تحریم نخواهد کرد

کارل نهامر صدر اعظم اتریش روز سه شنبه (امروز) تایید کرد اتحادیه اروپا درباره ممنوعیت واردات گاز طبیعی از روسیه در چارچوب اعمال تحریم‌ها علیه مسکو بحث و گفتگو نخواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۲ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 31
کد خبر: ۱۳۶۳۶۶

به گزارش راهبرد معاصر مقامات اتحادیه اروپا تاکید کردند پس از تحریم نفت روسیه به دلیل وابستگی شدید به گاز این کشور آن را نمی‌توانند تحریم کنند.
به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه راشاتودی، کارل نهامر صدر اعظم اتریش روز سه شنبه (امروز) تایید کرد اتحادیه اروپا درباره ممنوعیت واردات گاز طبیعی از روسیه در چارچوب اعمال تحریم‌ها علیه مسکو بحث و گفتگو نخواهد کرد.

نهامر در حاشیه دومین روز اجلاس اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: «اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نیز با صراحت گفته است که تحریم گاز روسیه در دستور کار قرار ندارد. تحریم واردات گاز از روسیه در بسته بعدی تحریمی اتحادیه اروپا بر مسکو گنجانده نخواهد شد.»

اتحادیه اروپا روز گذشته (دوشنبه) با ممنوعیت واردات نفت خام روسیه به عنوان بخشی از ششمین دور تحریم‌ها علیه مسکو موافقت کرد.

نهامر گفت: نفت روسیه را خیلی راحت‌تر می‌توان جایگزین کرد، اما مسئله گاز کاملا متفاوت است و به همین دلیل تحریم گاز در بسته تحریمی بعدی مطرح نخواهد بود.

نخست وزیر استونی هم روز سه شنبه (امروز) در بدو ورود به اجلاس در جمع خبرنگاران اذعان کرد اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه دشوار خواهد بود چرا که شهروندان اتحادیه اروپا تحت تاثیر این امر هستند.

اتحادیه اروپا به شدت به واردات گاز از روسیه وابسته است، اما پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، به دنبال کاهش این وابستگی است. شرکت گازپروم روسیه، عرضه گاز به لهستان، بلغارستان، فنلاند و هلند را پس از اینکه این کشور‌ها با درخواست روسیه مبنی بر پرداخت هزینه‌ها به روبل موافقت نکردند، متوقف کرد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده