مصمم به اجرای قوانین مرتبط با خانواده‌های ایثارگر و شاهد هستیم-راهبرد معاصر
کاندیداتوری سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری قطعی شد آغاز فرآیند انتخابات ریاست جمهوری با دستور وزیر کشور دستور مخبر درباره تداوم نظارت دقیق و جدی بر بازار شرایط داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد سخنگوی شورای‌ نگهبان: تمام مراحل ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری حضوری است محورهای قانون ساماندهی و کنترل اجاره خانه برگزاری مراسم بزرگداشت هفتم شهید رئیسی و همراهانش در مدرسه عالی شهید مطهری بازی تاکتیکی غرب در آستانه برگزاری نشست آژانس اسلامی: ثبت‌‌نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری «حضوری» است ماجرای نوشتن «مرگ بر شاه» روی پرده سینمای کشتی نیروی دریایی توسط شهید رئیسی غضنفرآبادی رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی شد هزینه‌های انتخاباتی چند نماینده؛ از ۴۷ تا ۸۵۰ میلیون تومان جزئیات و زمان برگزاری مراسم هفتم شهدای خدمت رئیس دانشگاه تهران کاندیدای انتخابات می‌شود گزارش‌ اقدامات وزارت کشور و شورای نگهبان به سران قوا

مصمم به اجرای قوانین مرتبط با خانواده‌های ایثارگر و شاهد هستیم

رئیس بنیادشهید گفت: قوانین زیادی در حمایت از خانواده های ایثارگر و شاهد داریم که این قوانین متاسفانه به صورت کامل محقق نشده است. سایر قوانین یا اصلا اجرا نشده یا به صورت ناقص به اجرا درآمده است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 01
کد خبر: ۱۳۶۴۳۶

به گزارش راهبرد معاصر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: قوانین زیادی در حمایت از خانواده های ایثارگر و شاهد داریم که این قوانین متاسفانه به صورت کامل محقق نشده است.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: تاکنون تنها ۱۹ درصد از قوانینی که بار مالی دارد اجرا شده است، سایر قوانین یا اصلا اجرا نشده یا به صورت ناقص به اجرا درآمده است؛ یعنی در سال هایی انجام شده و در سال هایی انجام نشده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال پرداخت هزینه بخشی از بلیط هواپیما و قطار ایثارگران در سال‌هایی انجام میشده است اما حدود ۱۰ سال است که دیگر در این زمینه پرداختی نداشته ایم. این عدم پرداخت ها باعث شده که بنیاد شهید ۱۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بیمه ها و دانشگاهها بدهکار باشد.

رئیس بنیاد شهید تاکید کرد: بنابراین بین آنچه که مصوب شده و عمل شده تفاوت است. در حوزه استخدامی‌ها متوسط سهمیه استخدامی ایثارگران۳۰ درصد بوده است در حالی که وقتی تعداد کارکنان ایثارگر دستگاه را می‌گیریم، حدودا زیر ۱۰ درصد است. 

قاضی زاده هاشمی تصریح‌کرد: ما بنای خود را بر این گذاشتیم که قوانین به خوبی اجرا شود، بودجه بنیاد شهید در سال گذشته چیزی در حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان بوده اما امروز به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به آخرین اقدامات بنیاد شهید در حوزه معیشت ایثارگران گفت: ما حداقل حقوق والدین شهدا را به حداقل حقوق کارگری رساندیم، این اقدام با حمایت دولت و مجلس انقلابی انجام شده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده