طرح اعاده اموال نامشروع به کمیسیون قضایی مجلس ارجاع شد-راهبرد معاصر

طرح اعاده اموال نامشروع به کمیسیون قضایی مجلس ارجاع شد

هیئت رئیسه مجلس به دلیل تذکرات نمایندگان، طرح اعاده اموال نامشروع را مجدداً به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع داد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۳ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 24
کد خبر: ۱۴۴۴۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ در ادامه جلسه روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات گفت: طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان روز گذشته به کمیسیون قضایی ارجاع شد و امروز در کازیوی نمایندگان قرار داده شد. لذا فرصت لازم و کافی برای بررسی این طرح وجود نداشت.

 

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: ۱۲ ساعت فرصت بررسی برای این طرح وجود داشته است. این طرح دیروز ساعت ۴ بعد از ظهر در کازیوی نمایندگان قرار داده شده است.

 

در ادامه امیرحسین قاضی زاده عضو هیئت رئیسه نیز اعلام کرد این گزارش ساعت ۴ توزیع شده و امروز تا ساعت ۸:۳۰ پیشنهادات را دریافت کرده ایم.

 

محمدرضا صباغیان نماینده مهریز نیز در این خصوص تذکر داد و گفت: مجلس از ریل ضوابط و قانون خارج شده است. کسانی که می توانند لابی کنند و دور رئیس مجلس حلقه بزنند موفق هستند و حرف خود را به کرسی می نشانند. ما که می خواهیم از طریق قانونی عمل کنیم حرفمان به جایی نمی‌رسد.

 

در ادامه لاریجانی در پاسخ به تذکر صباغیان گفت: زمان برای بررسی این طرح کم بوده است. ممکن است نمایندگان گزارش را ندیده باشند اما تصور نشود که ما نمی خواهیم به حرف برخی نمایندگان گوش دهیم و یا با پیشنهادات شما مخالفیم.

 

در ادامه علی رغم تصویب ماده ۳ این طرح در مجلس، ادامه مواد به کمیسیون قضایی و حقوقی ارجاع شد تا نمایندگان فرصت بیشتری برای بررسی این طرح داشته باشند.

 

لاریجانی اعلام کرد این طرح فردا مجدداً در دستور صحن علنی قرار خواهد گرفت.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده