پاسخ چارچوب هماهنگی به صدر:با مناظره موافقیم-راهبرد معاصر

پاسخ چارچوب هماهنگی به صدر:با مناظره موافقیم

دو تن از جریان‌های عضو «الاطار التنسیقی» چارچوب هماهنگی در پاسخ به «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، حمایت و موافقت‌شان را با فراخوان وی برای برگزاری مناظره تلویزیونی بین دو طرف اعلام کردند که به صورت زنده پخش شود.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 21
کد خبر: ۱۴۷۸۹۸

به گزارش راهبرد معاصر طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «بلیغ ابو کلیل» یکی از اعضای دفتر سیاسی «جریان حکمت ملی عراق» در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «اگرچه جناب آقای سیدمقتدی الصدر هیچ مذاکره‌ای را قبلاً اعلام نکرد، اما از دعوت عمومی ایشان برای مناظره استقبال می‌کنم».

وی افزود: «پیشنهاد می‌کنم که ایشان یک نماینده رسمی به نمایندگی از خودشان تعیین و اعضای چارچوب هماهنگی هم از طرف خودشان نماینده انتخاب کنند؛ اجرای این مناظره برای یک یا چند بار، مشابه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود و ابتکار مهمی برای حل بحران است».

«محمود الربیعی» یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» نیز به نوبه خود در توییترش نوشت: «برگزاری مناظره‌های عمومی مستقیم یکی از بارزترین نمودهای دموکراسی است و می‌تواند مسائل پنهانی را برای افکار عمومی افشا کند».

الربیعی افزود: من از فراخوان (برای مناظره) بین نماینده رهبر جریان صدر و نماینده منتخب چارچوب هماهنگی برای صحبت درخصوص نکات مهم حمایت می‌کنم، مشروط بر اینکه نتیجه مناظره شناخت حقایق و دفاع از قانون اساسی و پایان دادن به بحران باشد».

سید مقتدی الصدر، روز گذشته گفته بود: مردم عزیز عراق، به اطلاع شما می‌رسانیم که پیشنهادی را به سازمان ملل ارائه کرده‌ایم مبنی بر این‌که یک جلسه گفت‌وگو، بلکه یک مباحثه عمومی و پخش زنده آن را با همه احزاب سیاسی برگزار کنیم؛ اما ما پاسخ روشنی دریافت نکردیم./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده