تشدید تدابیر امنیتی؛ ورود ارتش عراق به بصره-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تشدید تدابیر امنیتی؛ ورود ارتش عراق به بصره

یک تیپ از ارتش عراق وارد استان بصره شده و در اطراف کاخ‌های ریاست‌جمهوری شهر مستقر شده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 08
کد خبر: ۱۵۳۵۳۷

به گزارش راهبرد معاصر، یک منبع نظامی امروز (شنبه) خبر داد که یک تیپ از ارتش عراق وارد شهره بصره در جنوب عراق شده تا امنیت و ثبات را در این شهر برقرار کند.

او به وبگاه شفق نیوز گفت که این تیپ در اطراف مجموعه کاخ‌های ریاست‌جمهوری مستقر خواهد شد و تحت فرمان فرماندهی عملیات استان بصره اقدام می‌کند.

استان بصره که دروازه اقتصادی عراق محسوب می‌شود در دو هفته گذشته شاهد اناامنی گسترده در خیابان‌ها بوده است.

از ششم مهر ماه که آشوب طلبان حامی صدر استانداری بصره را اشغال کرده و سپس با دخالت نیروهای امنیتی مجبور به تخلیه آنت شدند، بار دیگر شرایط امنیتی در شهر بصره به وخامت گراییده است.

در این راستا بامداد سه شنبه هفته گذشته منابع عراقی از وقوع سه انفحار در مقر الحشدالشعبی در بصره خبر دادند و پس از آن صدای تیراندازی متناوب از سمت شهرک «التنومه» شنیده شد.

کانال صابرین نیوز نیز نوشت: «۸ فروند راکت کاتیوشا به نزدیکی مجموعه کاخ‌های ریاست جمهوری در بصره برخورد کردند. الحشد الشعبی در حال مقابله با حمله تروریستی باندهای مسلح به مجموعه کاخ‌های ریاست جمهوری است».

در این میان مقتدی الصدر، نیز پنج شنبه هفته گذشته در فرمانی از تعلیق فعالیت تمامی گروههای مسلح وابسته خود از جمله سرایا السلام برای آن‌چه «ممانعت از فتنه در استان بصره» خواند خبر داد. او در پیامی گفت: «ایحاد رعب و وحشت در میان مردم و جنگ داخلی حرام و ممنوع است»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده