دستاوردهای تاجیکستان بعد از پیوستن به سازمان تجارت جهانی-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

دستاوردهای تاجیکستان بعد از پیوستن به سازمان تجارت جهانی

معاون اول وزارت توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان توسعه سهم صادرات در تجارت خارجی و افزایش تعداد شرکای تجاری این کشور را از دستاوردهای پیوستن به سازمان تجارت جهانی عنوان کرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۴ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 05
کد خبر: ۱۵۳۹۱

به گزارش راهبرد معاصر ، در دوشنبه، «ذوقی ذوقی‌زاده» معاون اول وزارت توسعه اقتصادی و تجارت تاجیکستان در پنجاه و سومین اجلاس سالانه شورای مشورتی گروه مرکز تجارت جهانی شرکت و سخنرانی کرد.

ذوقی زاده با ستایش از همکاری با مرکز تجارت بین المللی در مورد دستاوردهای این کشور در چارچوب اجرای اسناد راهبردی، از جمله مشارکت «دوشنبه» در سازمان تجارت جهانی، تقویت صادرات، تنوع در تولید محصولات صادراتی و تسهیل تجارت صحبت کرد.

 

وی تاکید کرد: تصویب این اصلاحات امکان افزایش سهم کلی صادرات در تجارت خارجی از 20 درصد در سال 2015 تا 25.4 درصد در سال 2018 میلادی، تعداد شرکای تجاری از 90 تا 110 و انواع محصولات صادراتی از 150 تا 480 عدد را فراهم کرد.

ذوقی زاده آموزش 1200 کارگر وزارتخانه، نهادها و بخش خصوصی، تهیه استراتژی توسعه صنعت نساجی و پوشاک تاجیکستان برای سال‌های 2016-2025 و ایجاد پایگاه تجاری تاجیکستان را از جمله دیگر دستاوردهای کشورش در چارچوب ارائه کمک‌های فنی و مالی این مرکز خواند.

 

شرکت کنندگان این اجلاس دستاوردهای تاجیکستان در زمینه تجارت و شرکت در فعالیت مرکز تجارت بین المللی را به طور مثبت ارزیابی و آمادگی خود را برای افزایش حمایت در مسیرهای فوق را اعلام داشتند.

سازمان تجارت جهانی یک سازمان بین‌المللی است؛ که قوانین جهانی تجارت را تنظیم و اختلافات بین اعضا را حل و فصل می‌کند.

اعضای سازمان تجارت جهانی کشورهایی هستند که موافقت‌نامه‌های (حدود ۳۰ موافقت‌نامه) این سازمان را امضا کرده‌اند. مقر سازمان تجارت جهانی در ژنو، سویس قرار دارد. تا سال ۲۰۱۶ تعداد ۱۶۴ کشور عضو این سازمان شده‌اند.

افغانستان در حال حاضر جدیدترین عضو این سازمان محسوب می‌شود.

منبع : فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده