پیام‌های رزمایش اقتدار سپاه در شمال غرب کشور-راهبرد معاصر
قالیباف: رویاهای رژیم صهیونیستی به هم خورد سخنگوی شورای نگهبان: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و بودجه ۱۴۰۳ تایید شد پیکر امیر خلبان «حیدر صفری» تشییع شد اعلام حضور زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد واکنش قالیباف به دعوت نمایندگان برای نامزدی ریاست جمهوری آملی لاریجانی: حضور پرشور مردم در تشییع شهدای خدمت تلاش‌های دشمنان را نقش بر آب کرد دستورالعمل‌های انتخاباتی به رسانه‌ها ابلاغ شد توضیح لاریجانی درباره استفاده از یک هشتگ شائبه‌برانگیز همتی: آمده‌ام که بگویم به آینده امیدوارم هستم عبدالناصر همتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد ۱۷ برنامه و اقدام رهبر معظم انقلاب در ۱۲ روز اخیر محمد خوش‌چهره در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد مراجعه ۳۷ نفر به ستاد انتخابات و ثبت‌نام قطعی ۷ نفر باقری‌کنی: رژیم صهیونیستی در عالی‌ترین مرجع حقوقی بین‌المللی به نسل‌کشی متهم شده است
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

پیام‌های رزمایش اقتدار سپاه در شمال غرب کشور

ایجاد سطوح مختلف بحران و کانون‌های بحران در مناطق مختلف همواره در دستور کار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها قرار دارد و در این زمینه به‌صورت ائتلافی اقدامات خود را پیش برده‌اند. یکی از این مناطق که در چند سال اخیر به دنبال فعال‌سازی بحران در آن هستند، قفقاز جنوبی است. این موضوع به‌طور مستقیم با امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارد و برای جلوگیری از آن انجام چنین رزمایش‌هایی که پیام اقتدار ایران را برساند، لازم و ضروری است.
محمدرضا فرهادی؛ کارشناس مسائل سیاسی
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 19
کد خبر: ۱۵۵۲۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

پیام‌های رزمایش اقتدار سپاه در شمال کشور

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ رزمایش بزرگ اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عمومی ارس واقع در شمال استان های آذربایجان‌شرقی و اردبیل در روزهای گذشته آغاز شده است. در این رزمایش بر روی مواردی همچون عملیات هلی‌برن، چتربازی، عملیات تاخت شبانه، عملیات رزمی بالگردها، عملیات پهپادهای رزمی و انتحاری و همچنین احداث پل بر روی رودخانه ارس، تصرف و کنترل جاده‌های مواصلاتی و تصرف ارتفاعات و تخریب هجومی تأکید ویژه شده، اما در ورای موارد فوق رزمایش از چند نقطه نظر ذیل دارای پیام های خاصی است:

  1. محور آذربایجان- ترکیه- رژیم صهیونیستی در دو سال گذشته به دنبال تغییر مرزهای ژئوپلیتیکی در شمال کشور هستند و اهداف مختلفی از این تغییر ژئوپلیتیکی مدنظر قرار داده اند که مهمترین آنها قطع ارتباط ایران و ارمنستان، ایجاد محدودیت های ژئوپلیتیکی برای ایران و روسیه، جلوگیری از فعال سازی کریدور شمال- جنوب، جلوگیری از سوآپ انرژی میان روسیه و ایران و ایجاد کریدور زنگزور بوده است. البته همه این موارد در قالب طراحی های مهمی برای تغییرات ژئوپلیتیکی در منطقه است که از سوی آمریکا، آذربایجان، ترکیه و رژیم صهیونیستی پیگیری می شود.
  2. جمهوری اسلامی ایران از انجام رزمایش به دنبال ارسال این پیام به بازیگران منطقه قفقاز است که خطوط قرمز خاصی برای منطقه مدنظر دارد که این موضوع نیز نشئت گرفته از مسائل راهبردی و امنیت ملی کشور است و همچنین از خطوط قرمز خود کوتاه نخواهد آمد.
  3. این رزمایش در راستای نشان دادن وجهه جمهوری اسلامی ایران در زمینه امنیت پایدار و فراگیر برای کشور است که در چند وقت اخیر نیز در مواجهه مقتدرانه با گروهک های تجزیه طلب و تروریستی همچون کومله شاهد آن بوده ایم. این نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران هیچ سطحی از تهدیدات را علیه خود برنخواهد تافت و این تهدیدات چه در سطح بازیگران ملی، فراملی، گروهک های تروریستی یا ... باشد، به آن پاسخ محکم خواهد داد.
  4. جمهوری اسلامی ایران طبق دکترین نظامی و امنیتی خود همواره نشان داده است شروع کننده جنگ نخواهد بود، مگر آنکه مورد تهدید قرار گیرد. انجام چنین رزمایش هایی نیز در راستای همان دکترین دفاعی و تقویت این دکترین و نشان دادن توان جمهوری اسلامی ایران در سطوح مختلف نظامی است.
  5. تهدید در هر نقطه ای از منطقه به ظهور کانون های بحران منجر می شود و این کانون ها در آینده به عنوان عوامل ظهور و بروز گروه های تروریستی در منطقه خواهد شد. یکی از راهبردهایی که آمریکایی ها به دنبال آن هستند، ایجاد کانون های بحران منطقه ای برای درگیر کردن کشورهای همان منطقه در درگیری خودساخته است. این کانون ها به عنوان نیروی نیابتی در راستای منافع واشنگتن و صهیونیست ها عمل خواهند کرد و با تهدیدهای مستقیم خود به افزایش تنش ها در همان منطقه منجر می شوند. رزمایش اخیر سپاه در راستای مقابله با ایجاد چنین کانون هایی است که در آینده سطوح منطقه ای را هدف قرار خواهد داد. در واقع می توان گفت، رزمایش اقتدار و همچنین عملیات اخیر سپاه علیه گروهک های تروریستی و تجزیه طلب در شمال غرب کشور در راستای جلوگیری از ظهور کانون های جدید بحران در منطقه است که خود عاملی در راستای ایجاد ثبات و امنیت در سطوح مختلف خواهد بود.
  6. این رزمایش در واقع اقدامی از سمت ایران برای جلوگیری از وقوع جنگ است، زیرا در صورتی که محور صهیونیستی- آمریکایی با پیام خاصی از سمت ایران مواجه نشوند، به دنبال برنامه ها و طرح های خود خواهند رفت و این موضوع ممکن است در آینده به تقابل مستقیم این محور با ایران به دلیل اقدامات خلاف منافع ملی جمهوری اسلامی ایران منجر شوند. در نتیجه، این رزمایش پیامی بازدارنده به این محور دارد که هر اقدامی از سمت آنان با پاسخ محکم ایران مواجه خواهد شد.

 

ارزیابی نهایی

ایجاد سطوح مختلف بحران و کانون های بحران در مناطق مختلف همواره در دستورکار آمریکایی ها و صهیونیست ها قرار دارد و در این زمینه به صورت ائتلافی اقدامات خود را پیش برده اند؛ یعنی خود در پشت صحنه وقایع قرار داشته و سایر بازیگران را به صورت مستقیم وارد صحنه کرده اند.

 

یکی از این مناطق که در چند سال اخیر محور آمریکایی- صهیونیستی به دنبال فعال سازی بحران در آن هستند، قفقاز جنوبی است که مهمترین هدف خود را نیز ایجاد تغییرات ژئوپلیتیکی در آنجا قرار داده اند. این موضوع به طور مستقیم با امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط است و برای جلوگیری از آن انجام چنین رزمایش هایی که پیام اقتدار ایران را برساند، لازم و ضروری است.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
0
پاینده ارتش وسپاه ومردم جمهوری اسلامی
تحلیل های برگزیده