نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات به ۸۵ درصد رسید-راهبرد معاصر

نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات به ۸۵ درصد رسید

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در حال حاضر نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات در کشور به ۸۵ درصد رسیده و آمار بسیار خوبی است اما انتظار بر این است که این نرخ به زودی زود به ۱۰۰ درصد برسد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۴ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 22
کد خبر: ۱۵۵۶۰۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ علی صالح آبادی با بیان این که بانک مرکزی بصورت تمام قد و به معنای واقعی از توسعه صادرات در کشور حمایت خواهد کرد گفت: صادرات در همه جای دنیا به خصوص در ایران اسلامی مهم و بسیار حائز اهمیت است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه کالایی که به دنیا صادر می شود حداقل باید دو ویژگی داشته باشد، اظهارداشت: نخست اینکه باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند با سایر کالاهای رقیب در سطح بازارهای دنیا رقابت کند و همینطور از نظر قیمت باید به گونه ای باشد که دنیا کالا را به همان قیمت بخرد.

 

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: کالاهای صادراتی هم به لحاظ کیفیت و هم به لحاظ قیمت باید رقابت پذیر باشند.

 

وی افزود: کشور نه تنها به ارز حاصل از صادرات نیاز دارد بلکه کالایی که روی ریل صادرات قرار می گیرد به دلیل داشتن مزیت کیفیتی و قیمتی باعث می شود در سطح بازارهای جهانی و حتی در داخل از مزیت برخوردار باشد.

 

صالح آبادی با تاکید بر اینکه توسعه صادرات برای بانک مرکزی نیز بسیار مهم است، اظهارداشت: این نهاد پولی و مالی هرگونه مشوقی که در حوزه صادرات کشور لازم باشد در اختیار صادرکنندگان و فعالان این حوزه قرار خواهد داد.

 

وی ضمن اشاره به دایر بودن میز خدمت در بانک مرکزی برای صادرات اضافه کرد: حوزه های که صادرات قابل قبول و همینطور ارزآوری خوبی برای کشور دارند میز مشخصی در این بانک برای آنان در نظر گرفته شده است.

 

رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه تعامل و همکاری بسیار خوبی بین بانک مرکزی و صادر کنندگان، اتحادیه ها و انجمن های مربوط به صادرات در کشور وجود دارد از اینرو مسائل و مشکلات آنان همواره دنبال و در ضمن مشوق های لازم در اختیار آن ها قرار می گیرد.

 

وی افزود: بطورکلی در حوزه تامین مالی نیز صادر کنندگان و افراد و شرکت های که نقش آنان در صادرات کشور نقش مهمی است بطور حتم می توانند از تسهیلات بهتر و بیشتر شبکه بانکی استفاده کنند.

 

صالح آبادی همچنین در خصوص برگشت ارز حاصل از صادرات صادرکنندگان به کشور نیز اظهارداشت: خوشبختانه روند به سمت مثبت و بهبود بوده است.

 

وی یادآورشد: در حال حاضر نرخ بازگشت ارز حاصل از صادرات در کشور به 85 درصد رسیده و آمار بسیار خوبی است اما انتظار بر این است که این نرخ به زودی زود به 100 درصد برسد./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار