روسیه: تعاملات سیاسی با آمریکا تقریبا فلج شده است-راهبرد معاصر

روسیه: تعاملات سیاسی با آمریکا تقریبا فلج شده است

سفیر روسیه در واشنگتن با بیان اینکه گفتگوهای سیاسی و همکاری‌ها با آمریکا حتی در موضوعات مورد انتفاع دو طرف هم از بین رفته، گفت کارکنان سفارت روسیه نیز تهدید می‌شوند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 09
کد خبر: ۱۵۸۴۱۷

به گزارش راهبرد معاصر،  «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا امروز (چهارشنبه) گفت تعاملات سیاسی واشنگتن و مسکو تقریبا فلج شده است.

 

آنتونوف در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک»، توضیح داد: «گفتگوهای سیاسی بین روسیه و ایالات متحده تقریباً فلج شده و همکاری‌های دوجانبه حتی در موضوعات مشترک نیز از بین رفته است».

 

وی با بیان اینکه طرف آمریکایی تماس هیأت دیپلماتیک روسیه با نهادهای اجرایی این کشور را قطع کرده، اظهار داشت: «روسیه معتقد است که حفظ کانال‌های ارتباطی با ایالات متحده برای جلوگیری از تقابل با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی، مهم است».

 

این دیپلمات روس درباره دخالت‌های آمریکا در جنگ اوکراین تصریح کرد: «مرکز تصمیم‌گیری درباره سرنوشت اوکراین خارج از مرزهای این کشور است و این موضوع زمانی برملا شد که کی‌یف توافقات با روسیه را لغو کرد».

 

به نوشته اسپوتنیک، آنتونوف ادعاهای مقامات آمریکایی درباره نزدیک‌شدن به آخرالزمان و جنگی جهانی را «بی‌اساس» توصیف کرده و هدف آن را تحریک هرچه بیشتر دیگر کشورها علیه روسیه دانست.

 

وی با تاکید مجدد بر اینکه روسیه کسی را با سلاح هسته‌ای تهدید نمی‌کند، توضیح داد: «بلکه مسکو به‌دنبال جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها و خارج‌شدن اوضاع از کنترل است».

 

سفیر روسیه در آمریکا همچنین افزود: «کارکنان سفارت روسیه در ایالات متحده تهدید می‌شوند زیرا واشنگتن تلاش دارد مانع از کار این هیأت دیپلماتیک شود. دولت آمریکا حتی ممکن است مانع از خروج دیپلمات‌های روس از واشنگتن شود».

 

پیش از این نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه وضعیت در جهان به‌شدت متشنج است، گفت کشورهای غربی به رهبری آمریکا برای حفظ سلطه خود، به ثبات‌زدایی از روابط بین‌المللی دست می‌زنند./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده