انتقاد روسیه از تلاش آمریکا برای افزایش نفوذ در کشورهای آسیای مرکزی-راهبرد معاصر

انتقاد روسیه از تلاش آمریکا برای افزایش نفوذ در کشورهای آسیای مرکزی

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: تلاش‌های آمریکا در آسیای مرکزی با هدف افزایش نفوذ و تبدیل کشورهای منطقه به اقمار «واشنگتن» صورت می‌گیرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 12
کد خبر: ۱۵۸۶۹۵

به گزارش راهبرد معاصر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن یک نشست مطبوعاتی، با اشاره به تلاش‌های آمریکا جهت تبدیل کشورهای آسیای مرکزی به اقمار خود گفت: «مسکو» بازدیدهای روزافزون نمایندگان ایالات متحده از منطقه را زیر نظر دارد.

 

وی اظهار داشت: ما شاهد تلاش‌های مستمر آمریکا برای تقویت (جایگاه) خود در آسیای مرکزی هستیم که کشورهای منطقه را به تبعیت از تحریم‌های غیرقانونی فراسرزمینی علیه کشورمان تشویق می‌کند. طبق عرف آمریکایی، این کار با بی‌شرمی و گستاخی و وعده‌های پوچ در مورد به دست آوردن مزایایی در صورت تبعیت از دستورات واشنگتن انجام می‌شود.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که هدف ضد روسی اقدامات آمریکا در آسیای مرکزی به وضوح به مشاهده می‌شود.

 

وی تصریح کرد: شعار دموکراسی که واشنگتن از تامین مالی آن دریغ نمی‌کند و زمینه برای انقلاب‌های رنگی آماده می‌‌کند و به ظاهر «نیت خیر» خود را نشان می‌دهد، در حقیقت با هدف تبدیل کشورهای مستقل به اقمار مطیع انجام می‌شود تا بدون چون و چرا تسلیم فرمان‌فرمایی استعمار ‌شوند و اجازه تخلیه منابع طبیعی و القاء ارزش‌های مبتذل غربی را دهند./ فارس

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده