رئیس شاباک: انتفاضه جدید قطعی است-راهبرد معاصر

رئیس شاباک: انتفاضه جدید قطعی است

رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: انتفاضه جدید قطعی است و ناتوانی تشکیلات خودگردان اوضاع را وخیم تر کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۱ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 29
کد خبر: ۱۶۱۵۱۷

به گزارش راهبرد معاصر از خبرگزاری فلسطینی "سما" در آستانه معرفی ششمین کابینه نتانیاهو که یکی از نژادپرست ترین و تندروترین و فاشیستی ترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی است و پس از اینکه حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو و صهیونیسم دینی به ریاست بتسلئیل سموتریچ که دین اسلام را دین تروریسم می داند با هم به توافق دست یافتند، رایزنی ها در نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی درباره اوضاع وخیم کرانه باختری و احتمال شعله ور شدن انتفاضه سوم درجریان است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی دوشنبه شب اعلام کرد که مقامات این رژیم به این باور رسیده اند که تشکیلات خودگردان فلسطین نیازمند نجات و احیای فوری است و هشدار داده اند که نقش و دوران محمود عباس رئیس این تشکیلات به پایان رسیده است و دستگاه های امنیتی آن چنان ضعیف شده اند که توانایی برقراری امنیت مورد نظر تل آویو را ندارند.

براساس این گزارش، رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی(شاباک) در نشستی با نتانیاهو او را در جریان آخرین تحولات گذاشته است.

رونین بار در این نشست نسبت به خارج شدن اوضاع امنیتی کرانه باختری از کنترل در سایه ناتوانی تشکیلات خودگردان به ریاست ابومازن هشدار داده است.

پایگاه تایمز اسرائیل به نقل از منابع عالی رتبه امنیتی نوشت: تهدید اصلی که در این برهه رژیم صهیونیستی با آن روبرو است، ضعف و ناتوانی شدید تشکیلات خودگردان و افزایش حوادث امنیتی در کرانه باختری است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که آمریکا پیام تندی را برای تصمیم گیران در تل آویو ارسال و نسبت به سرنوشت تشکیلات خودگردان ابراز نگرانی کرده است.

در این پیام اعلام شده است که واشنگتن بسیار نگران تضعیف جایگاه تشکیلات خودگردان و از دست دادن کنترل مناطق تسلط خود در کرانه باختری است و از اسرائیل خواسته است که تلاش کند این تشکیلات در سراشیبی سقوط قرار نگیرد.

از سوی دیگر عامی ایالون رئیس سابق شاباک نیز معتقد است که اوضاع در فلسطین به سوی درگیری بیشتر پیش می رود و به سطح انتفاضه ای خواهد رسید که کشته ها و زخمی های زیادی را برجای خواهد گذاشت.

ایالون در یک گفت و گوی رادیویی در انتقاد از شاباک و ناکامی در مقابله با عملیات اخیر در قدس گفت: هر حمله ای که خنثی نشود یک شکست است.

وی افزود: باید میان حملات انفرادی که تقریبا امکان جلوگیری از ان وجود ندارد با حملات دیگر تفاوت گذاشت. حملات در قدس فردی نیست بلکه سازمان یافته است.

ایالون گفت: ما به سوی یک انتفاضه و درگیری های شدید و مهم در حرکت هستیم ولی من نمی دانم باید آن را انتفاضه یا چیز دیگری بنامیم./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار