سازمان ملل خواستار توقف درگیری‌ها در اوکراین شد-راهبرد معاصر

سازمان ملل خواستار توقف درگیری‌ها در اوکراین شد

ادعای مقامات واشنگتن درباره عدم تشویق کی‌یف به حمله به خاک روسیه، ادامه حملات روسیه به زیرساختارهای اوکراین، هشدار به غرب درباره واکنش مسکو به تعیین سقف قیمت نفت و علت ناتوانی غرب در فروپاشی روسیه، از جمله مهمترین رویدادها پیرامون اوکراین است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 07
کد خبر: ۱۶۲۶۸۶

به گزارش راهبرد معاصر، سازمان ملل خواستار توقف درگیری‌هادر اوکراین با توجه به حمله پهپادی اوکراین به فرودگاه‌های روسیه شد. استفانی ترمبلی، سخنگوی دفتر دبیرکل سازمان ملل بامداد امروز در رابطه با حمله پهپادهای اوکراینی به فرودگاه‌های روسیه تاکید کرد که دستیابی به آتش بس در اوکراین ضروری است. با این حال، وی از اظهار نظر صریح در خصوص این حملات خودداری کرد.

 

وی گفت: «وقتی چنین وضعیتی پیش آمده، فرصتی برای تأیید این اطلاعاتی نداریم. من به طور خاص در مورد این وضعیت نظری ندارم.» با این حال تاکید کرد که این حادثه فرصتی برای یادآوری در خصوص ضرورت دستیابی به توقف درگیریها و برقراری آتش بس در اوکراین است.

 

پیش از این، وزارت دفاع روسیه گزارش داد که صبح روز گذشته نیروهای مسلح اوکراین سعی کردند با استفاده از پهپادهای تهاجمی به فرودگاه های دیاگیلووا در منطقه ریازان و انگلس در منطقه ساراتوفسکی حمله کنند. در این حادثه سه نیروی نظامی روس کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

 

در این گزارش یادآوری شده که نیروهای مسلح روسیه موفق به رهگیری پهپادها و انهدام آنها شدند. در اثر سقوط و انفجار آنها، بدنه دو هواپیما کمی آسیب دید. نظامیان مجروح به بیمارستان منتقل شدند.

 

در این رابطه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا صبح امروز اعلام کرد که ایالات متحده از اقدام اوکراین در حمله به اهدافی در خاک روسیه حمایت نمی کند. با این حال، وی یادآور شد که واشنگتن همچنان به تامین تسلیحات کی‌یف ادامه خواهد داد.

 

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، نیز شب گذشته یادآور شد که واشنگتن هرگز برای حمله به خاک روسیه تسلیحات نظامی در اختیار کی‌یف قرار نداده است. به گفته وی، این سلاح ها فقط برای اهداف دفاعی به اوکراین ارسال شده است.

 

در عین حال کاخ سفید اعلام کرد که آنها در مورد مسئولیت کی‌یف برای حمله به فرودگاه های روسیه گمانه زنی نمی کنند. به گفته کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، تنها یک کشور، و آن هم روسیه، مسئول اتفاقات رخ داده در جریان درگیری نظامی در اوکراین است.

 

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز به نوبه خود گفت که ایالات متحده در روش استفاده از تسلیحات تهاجمی دوربرد در اوکراین دخالت نمی کند./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده