حملات پهپادی به سایت‌های نظامی روسیه-راهبرد معاصر

حملات پهپادی به سایت‌های نظامی روسیه

مقامات روسیه اعلام کردند نیرو‌های اوکراینی از پهپاد برای حمله به سه سایت نظامی این کشور استفاده کردند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 07
کد خبر: ۱۶۲۶۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، سه سایت نظامی روسیه هدف حملات پهپادی قرار گرفته است. به گفته فرماندار منطقه کورسک واقع در مرز روسیه ظاهراً اوکراین از پهپاد برای حمله به فرودگاهی در این منطقه مرزی استفاده کرده است.

 

این حمله که بامداد سه شنبه انجام شد منجر به آتش سوزی یک تانکر نفت شد. وزارت دفاع روسیه همچنین اوکراین را به دو حمله در روز دوشنبه متهم کرد. بنا به اعلام مسکو، در این حملات سه نظامی کشته شدند. اوکراین هنوز درباره این حملات اظهارنظر نکرده است. 

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است اوکراین عامل دو حمله‌ای است که دوشنبه پایگاه‌های هوایی این کشور واقع در جنوب غربی مسکو را هدف قرار داد. این وزارتخانه به جزئیات درباره اینکه آیا این حملات از اوکراین انجام شد یا از داخل روسیه، اشاره نکرد. اما همه در روسیه این حملات را تحولاتی قابل توجه در این جنگ می‌دانند. چون نخستین بار است که آنطور که ادعا می‌شود پهپاد‌هایی از اوکراین توانسته اند به عمق خاک روسیه نفوذ کنند.

 

آندرئی فرولوف، تحلیلگر نظامی در این خصوص گفت: اول از همه این حملات حاکی از ظرفیت و توانایی اوکراین برای حمله به عمق خاک روسیه است. با توجه به قرار دادن فناوری‌ها و پیشرفت‌هایی که تاکنون به اوکراین رسیده دستیابی به پهپاد‌هایی با ظرفیت پرواز در مسیر‌های طولانی برای اوکراین کار سختی نیست. به علاوه، همه می‌دانند که کشور‌های غربی اوکراین را تامین (تسلیحاتی) می‌کنند و این امکان وجود دارد که این پهپاد‌ها را ناتو کس دیگری در اختیار اوکراین قرار داده باشد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده