حاج قاسم سند افتخار امت‌های عربی و اسلامی-راهبرد معاصر
شیخ غازی حنینه، رئیس هیئت‌امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان در گفت‌وگو با «راهبرد معاصر» مطرح کرد:

حاج قاسم سند افتخار امت‌های عربی و اسلامی

شیخ غازی حنینه، رئیس هیئت‌امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان با بیان اینکه شخصیت حاج قاسم باعث افتخار امت‌های عربی و اسلامی به وی است، گفت: حاج قاسم به همراه شهید حاج عماد مغنیه برای کمک به مبارزان فلسطینی در غزه به معرکه وارد شدند و به گروه‌های مقاومت محموله‌های سلاح، موشک و تجهیزات مسلح به موشک به‌وسیله تونل‌های زیرزمینی منتقل کردند.
شیخ غازی حنینه، رئیس هیئت‌امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۰۳ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 24
کد خبر: ۱۶۴۲۴۲

حاج قاسم سند افتخار امت‌های عربی و اسلامی

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ در سالگرد شهادت قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داریم، شخصیتی برجسته در مقاومت نه تنها ایران، بلکه منطقه و جهان که با نقش برجسته وی نقشه تروریست های مورد حمایت آمریکا در عراق، سوریه و لبنان ناکام ماند.


آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره فرمانده رشید مقاومت فرمودند، آمریکا از آوردن نام سردار سلیمانی عصبانی می شود. درواقع پرچم جمهوری اسلامی که نقشه دشمن را خنثی کرد، در دست حاج قاسم سلیمانی بود و حال با تحولات این روزهای منطقه مشخص می شود چرا دشمن آن قدر از نام شهید سلیمانی می‌ترسید.

حاج قاسم شخصیتی دارد که امت های عربی و اسلامی به وی افتخار می کنند؛ ذخیره خدا برای امت های عربی و اسلامی و امیدبخش نصرت ملت فلسطین بود

 
شیخ غازی حنينه، رئيس هیئت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان در گفت وگو با خبرنگار «راهبرد معاصر» درباره نقش آفرینی شهید قاسم سلیمانی در عرصه میدانی جبهه مقاومت گفت: زمانی که تروریسم سعودی و وهابی با همکاری صهیونیست ها فسادانگیزی در کشورهای عربی و اسلامی را شدت بخشیدند، شخصیتی همچون حاج قاسم سلیمانی فرماندهی میدانی جبهه مقاومت را در دست گرفت و با مجاهدان قهرمان خود مقابل تروریسم وهابی و صهیونیستی ایستاد.


وی افزود: حاج قاسم شخصیتی دارد که امت های عربی و اسلامی به وی افتخار می کنند؛ ذخیره خدا برای امت های عربی و اسلامی و امیدبخش نصرت ملت فلسطین بود. حاج قاسم همگام با مبارزان مقاومت اسلامی لبنان به رهبری سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله بود و هم پای مبارزان مقاومت در جنوب لبنان در جنگ تموز رهبری عملیات را در برابر دشمن صهیونیستی برعهده داشت.


رئيس هیئت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان عنوان کرد: سردار سلیمانی به همراه سیدحسن نصرالله با خودروهای مقاومت منطقه به منطقه می رفتند و به مبارزان دلگرمی می دادند، سنگر به سنگر و خاکریز به خاکریز حامی مجاهدان لبنانی بودند. حاج قاسم از عمق جبهه جنوب تا صیدا، صور، نبطیه، ضاحیه و ... در کنار مردان مبارز سیدحسن نصرالله بود و نکته بارز فرمانده رشید مقاومت این بود که خداوند او را یاور حق و عامل شکست تروریسم تکفیری و وهابی قرار داد.


حنینه گفت: حاج قاسم به همراه شهید حاج عماد مغنیه برای کمک به مبارزان فلسطینی در غزه به معرکه وارد شدند و به گروه‌های مقاومت محموله‌های سلاح، موشک و تجهیزات مسلح به موشک به وسیله تونل های زیرزمینی منتقل کردند.


وی تصریح کرد: قاسم سلیمانی از بُعد معنوی روح بخش اسلام ناب محمدی (ص) است. شخصیت وی به گونه‌ای بود که زندگی خود را وقف خدمت به انسان ها کرد و از لحاظ روحی نزدیکی زیادی به خداوند متعال داشت. همین ویژگی خاص حاج قاسم است که شیعه و سنی، علویان و دیگر طوایف، ایزدی ها در سوریه، مسیحیان در سوریه و عراق، آشوری ها، کلدانی ها و کردها او را دوست دارند و تابع تفکرات متمایزش هستند.


رئيس هیئت امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان عنوان کرد: حاج قاسم روح برادری را ترویج می‌کرد و حامی برادری و انسانیت بود. در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، شخصیتی هستیم که تصویر و چهره اصیل اسلام را به دنیا نمایاند؛ با یاران و متحدانش در برابر استکبار و صهیونیسم ایستاد و مقابل شیطان بزرگ، آمریکا به تعبیر امام خمینی (ره) ایستادگی کرد. وقتی از حاج قاسم سخن می‌گوییم، حرف ما درباره شخصیتی متمایز و خاص است که خداوند او را در شرایط و دوران سختی برای یاری مردم منطقه فرستاد.

در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، شخصیتی هستیم که تصویر و چهره اصیل اسلام را به دنیا نمایاند


حنینه گفت: حاج قاسم ملت مقاوم سوریه را یاری کرد و باعث شد به حق در برابر گروه های تکفیری و تروریستی مقاومت کنند. آنها با حمایت های حاج قاسم و ایران در برابر کشورهای مرتجع عربی و کشورهای غربی و آمریکا که از گروه های تروریستی حمایت مالی و تسلیحاتی می کرد، ایستادند.


وی تصریح کرد: با شهادت حاج قاسم، قاسم سلیمانی های زیادی در جهان اسلام متولد شد که راه، تفکر و منش وی را دنبال می کنند، یاور مسلمانان و ترویج دهنده روح اسلام ناب محمدی (ص) هستند. به نوبه خود سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را به خانواده و نزدیکان وی تسلیت می‌گویم و تسلیت ویژه نیز به امام خامنه ای (حفه الله)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران دارم.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار