نماینده آمریکایی: سخنرانی زلنسکی در کنگره، اقدامی شبیه کره شمالی بود-راهبرد معاصر

نماینده آمریکایی: سخنرانی زلنسکی در کنگره، اقدامی شبیه کره شمالی بود

قانونگذار آمریکایی سخنرانی زلنسکی را اقدامی به سبک کره شمالی توصیف کرد که هر کسی که در تشویق زلنسکی مشارکت نمی‌کرد، مورد انتقاد شدید قرار می‌گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۳ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 24
کد خبر: ۱۶۵۱۲۵

به گزارش راهبرد معاصر، «مت گیتز»، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا سخنرانی چهارشنبه شب «ولادیمیر زلنسکی» در کنگره را اقدامی به سبک کره شمالی توصیف کرد که در آن قانونگذاران آمریکایی ناگزیر بودند برای رئیس جمهور اوکراین بایستند و کف بزنند، در غیر این صورت به عنوان خائن معرفی می شدند.

 

گیتز، نماینده فلوریدا در کنار برخی دیگر از نمایندگان جمهوری خواه، از جمله جیم جردن از اوهایو و لورن بوبرت از کلرادو به دلیل بلند نشدن روی صندلی از سوی نیوزویک و سایر رسانه های آمریکایی مورد انتقاد قرار گرفتند، در حالی که سایر نمایندگان زلنسکی را تشویق کردند. همچنین جاش هاولی، سناتور جمهوریخواه از میسوری و دیگر سناتورهایی که در نشست رهبر اوکراین برای کمک و حمایت بیشتر در جنگ علیه روسیه شرکت نکردند نیز مورد انتقاد قرار گرفتند.

 

گیتز با انتقاد از کمک های بی حد و حساب آمریکا به اوکراین گفت: «وقتی می گوییم نباید مبالغ بی پایان پول را به جایی که در آن مرگ و درگیری تشدید می شود، بفرستیم، مثل این است که ما خائن هستیم زیرا من و لورن بوبرت با اقدام مشابه کره شمالی در کنگره همراهی نکردیم.»

 

روز پنجشنبه، سنای آمریکا یک لایحه 1.7 تریلیون دلاری را تصویب کرد که شامل نزدیک به 45 میلیارد دلار بودجه جدید برای اوکراین بود. از زمانی که روسیه در فوریه حمله نظامی خود را آغاز کرد، کنگره آمریکا تا کنون حدود 100 میلیارد دلار برای کمک به اوکراین تصویب کرده است./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده