حماسه ۹ دی، نقطه‌ عطفی در تاریخ انقلاب-راهبرد معاصر
مخبر: فرصت خوبی برای توسعه روابط ایران و چین وجود دارد ادای احترام 90 تن از سران و مقامات کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای به مقام رئیس جمهور شهید و همراهان حضور رهبر انقلاب در منزل شهید رئیسی امیر سرتیپ هادیان: یک تیم مجرب مشغول بررسی حادثه بالگرد رئیس‌جمهور و همراهان هستند بیانیه پایانی ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اختتامیه ششمین دوره «مجلس خبرگان رهبری» آغاز شد تشییع پیکر شهدای کادر پرواز شهادت در پایگاه یکم شکاری ارتش رهبر انقلاب در دیدار «رئیس مجلس لبنان»: ملت ایران از حادثه تلخ اخیر به عنوان یک فرصت استفاده خواهد کرد رهبر انقلاب در دیدار «رئیس جمهور تونس»: همدلی‌های کنونی میان ایران و تونس باید تبدیل به همکاری‌های میدانی شود امیر قطر با رهبر انقلاب دیدار کرد رهبر انقلاب در دیدار نخست وزیر پاکستان: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می‌تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه شد رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد وزیر خارجه مصر: خواستار تقویت روابط با ایران هستیم حسینی‌پور سرپرست معاونت امور مجلس رئیس‌‎جمهور شد
«راهبرد معاصر» گزارش می‌دهد؛

حماسه ۹ دی، نقطه‌ عطفی در تاریخ انقلاب

حضور مردم در نهم دی ماه 1388 در اعتراض به آشوب‌ها حماسه ساز شد و می‌توان گفت، راهپیمایی 9 دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و برگ زرینی در افتخارات مردم مسلمان ایران به‌شمار می‌آید.
ملیحه زرین پور؛ روزنامه نگار
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۹ دی ۱۴۰۱ - 2022 December 30
کد خبر: ۱۶۵۹۵۹

حماسه ۹ دی، نقطه‌ عطفی در تاریخ انقلاب

 

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ بیش از 40 سال از عمر انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران می گذرد و در تک تک لحظات این تاریخ پربرکت، دشمن دشمنی کرده و با وجود شکست‌های متعدد، بر دشمنی اش افزوده است و هر بار مسیرش را تغییر داده، بلکه کارساز بیفتد؛ دشمنی که به هر بهانه ای چنگ می اندازد تا دشمنی خود را ثابت و آرامش و آسایش را بر مردم انقلابی ایران  برهم بزند. دشمن در این مسیر از تحریم های ظالمانه تا دسیسه های ناجوانمردانه و ترور شخصیت های مختلف علمی، نظامی و سیاسی کشور دریغ نکرده است.

 

فتنه ۸۸ و سوءاستفاده دشمن

دشمن در سال ۸۸ از اعتراض برخی مردم و جناحی خاص به نتیجه انتخابات در کشور سوءاستفاده و آن را به آشوب، اغتشاش خیابانی و آسیب به اموال عمومی مبدل کرد. در آن سال انتخابات ریاست جمهوری با حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی برگزار شد، اما هنوز نتیجه نهایی اعلام نشده بود، نامزدهایی که می دانستند حمایت مردمی ندارند و قطعاً جامانده اند، دست به اعتراض زدند؛ اعتراضاتی که فرصت را برای دشمن مغتنم شمرد تا برای آینده ایران برنامه ریزی کند.

 

با بالا گرفتن اعتراض دو نامزد خاص به نتیجه انتخابات خرداد ماه، آشوب‌های خیابانی در تهران و دیگر نقاط کشور شکل گرفت و با وجود حضور بی نظیر مردم در پای صندوق‌های رأی، اعتراضات گسترده که به فتنه و آشوب خیابانی منجر شده بود، فرصت را از کشور گرفت که بتواند در مجامع بین المللی از آن  بهره ببرد.

با بالا گرفتن اعتراض دو نامزد خاص به نتیجه انتخابات خرداد ماه، آشوب‌های خیابانی در تهران و دیگر نقاط کشور شکل گرفت

 

با دسیسه های دشمن در میدان اعتراضات به‌تدریج رنگ و بوی اعتراض به توهین به مقدسات و اهانت به خط قرمز های مردم انقلابی تغییر یافت؛ اعتراضاتی که چند ماه طول کشید و در بسیاری از موارد به خشونت و خرابکاری منجر شد و نشان داد سکوت جایز نیست و نباید کوتاه آمد.

 

حضور متفاوت این طیف در راهپیمایی ۱۳ آبان که مصادف با سر دادن شعار‌های انحرافی و توهین به مقدسات انقلابی  بود، برخورد با این رویه را الزامی  کرد؛ اما فتنه گران کوتاه نیامدند و در عاشورای حسینی همان سال در ۱۶ آذر به مقدسات دینی اهانت و صبر ملت را لبریز کردند.

 

لبریز شدن صبر مردم سبب خیزش عمومی و مردمی در برابر فتنه گرانی شد که نه تنها مقصودشان اعتراض به انتخابات نبود، بلکه اهداف شومی همچون آسیب به اصل نظام و استقلال و یکپارچگی آن را در سر می پروراندند و در خیال خام خود می توانستند نظامی به قدمت بیش از ۴۰ سال را با اعتراضات برنامه ریزی شده از پای در بیاورند.

 

حماسه ۹ دی و بستن دهان دشمن

حضور مردمی و خیره کننده طیف ها، رنگ‌ها و اقشار مختلف و سیاسیون باعث شد با برپایی حماسه ۹ دی جلوی اقدامات و حرکت‌های ساختارشکنانه‌ گرفته و اعلام شود مردم ایران اسلامی فارغ از دسته بندی‌های سیاسی، قومی و مذهبی یک ملت و در کنار هم هستند و تلاش دشمن برای فتنه و تفرقه و تجزیه و آشوب راه به جایی نخواهد برد.

 

حضور مردم در نهم دی ماه  در اعتراض به آشوب ها حماسه ساز شد  و می توان گفت راهپیمایی 9 دی ماه 1388 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرینی در افتخارات مردم مسلمان ایران به شمار می آید. حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند، اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد. 

 

روز نهم دی ماه در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان «روز بصیرت» به یوم الله تبدیل و ماندگار شد. در این روز ماندگار و تاریخی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، حماسه ای دیگر آفریدند و دشمنان خدا و دینش را مأیوس کردند.

 

«نه» به سران فتنه و «آری» به جمهوری اسلامی

عنوان می‌شود نهم دی ماه روز خروش ملت ایران و آشکار ساختن خشم مقدس در برابر اهانت ها و حرمت شکنی های عده ای غافل یا مزدور وابسته به بیگانگان نسبت به مقدسات در روز عاشورای حسینی است. 

 

نهم دی روز «نه» گفتن ملت ایران به سران فتنه و «آری» گفتن به نظام اسلامی و بیعت مجدد مردم با آرمان های والای  امام  راحل (ره) و امام خامنه‌ای (حفظه الله)، رهبر انقلاب اسلامی است، زیرا این حضور حماسه ساز فتنه را در نطفه خفه کرد  و بار دیگر به نظام جمهوری اسلامی مشروعیت سیاسی بخشید.

 

مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی می شناسند، هرگز فریب حیله ها و نیرنگ ها را نمی خورند و پشتیبان ولایت و همراه رهبر معظم انقلاب هستند؛ همان‌گونه که امام خمینی (ره) فرمودند «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیب نرسد»، پشتیبان و همراه ولایت و رهبری هستند.

 

حماسه عظیم و به تعبیری انقلاب سوم ایران در سال ۹۰ رسماً وارد تقویم و در مناسبت‌های سالانه «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» نام نهاده شد. حماسه ای که یک دهه از عمرش می گذرد، اما در تاریخ شفاهی و مکتوب این سرزمین نقش بست و حال هر سال مردم کشورمان  با برگزاری تجمعات و راهپیمایی این حماسه ماندگار را ارج می نهند.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار