۳ شرط تاج برای آغاز لیگ برتر-راهبرد معاصر

۳ شرط تاج برای آغاز لیگ برتر

رئیس فدارسیون فوتبال گفت: تا زمانی که ۳ شرط برگزاری رعایت نشود لیگ برتر را شروع نمی‌کنیم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 27
کد خبر: ۱۷۵۴۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ مهدی تاج رئیس فدرسیون فوتبال درباره تاخیر در آغاز لیگ برتر اظهار داشت: در بحث لیگ برتر باید بگویم که نمی‌دانم در چه تاریخی قرار است که لیگ برتر آغاز شود. اما ۳ ویژگی برای آغاز لیگ باید وجود داشته باشد. برخی مواقع رسانه‌ها صحبت‌های ما را دقیق منتقل نمی‌کنند. اگر این شرایط را نداشته باشیم بهتر است که لیگ را نیز آغاز نکنیم. لیگ وقتی برگزار می‌شود که شرایط مناسب در همه بخش‌ها فراهم شود که یکی از آن‌ها آمادگی داوران و شرایط آن‌ها است که اگر مهیا نباشد بهتر است لیگ آغاز نشود.

 

تهیه بلیت الکترونیکی کار سختی نیست

اخبار ورزشی _ او ادامه داد: ورزشگاه‌ها باید به بلیت الکترونیکی مجهز شوند تا مردم از خانه بلیت تهیه کند و این کار سختی هم نیست. باید دوربین‌ها در ورزشگاه‌ها نصب شود. البته نمی‌شود همه هواداران را تماشاگرنما معرفی کنیم. هواداران امتیازی برای فوتبال ما است و اگر دوربین در ورزشگاه‌ها باشد یکی، ۲ نفر که ناآرام هستند را می‌توان شناسایی کرد و از آن‌ها توضیح خواست. اگر این کار را نکنیم شرایط برای داور در زمین سخت می‌شود و باید این الزامات رعایت شود.

 

تیمی که شرایط میزبانی ندارد، باید در استان مجاور و بدون تماشاگر بازی کند

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: سومین شرط این است که صندلی‌ها باید شماره گذاری شود. مدیران و سرمربی‌ها برخی مواقع اظهار نظر می‌کنند، اما باید ورزشگاه آماده خود را معرفی کند و به سازمان لیگ بگویند تا لیگ را آغاز کنیم. اگر تیمی نتواند این شرایط را داشته باشد باید در استان مجاور آن هم بدون تماشاگر بازی کند. اگر قرار باشد که در استان خودش بازی کند که باز تماشاگرانش دور ورزشگاه جمع می‌شوند و این کار را سخت می‌کند.

 

مدیران تیم‌های باشگاهی، پیشرفت ورزشگاه هایشان را به ما اعلام کنند

تاج گفت: این‌ها الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) و همچنین وزیر ورزش است و همه باشگاه‌ها و روسای هیئت‌ها در جلسات شرکت کردند و روند موضوع را می‌دانند. عزیزان باید اطلاعات بیشتری داشته باشند و مدیران ورزشگاه‌های کشور در جریان این صحبت‌ها هستند و اشکالات ورزشگاه‌ها نیز مشخص شده است و پیشرفت‌ها را باید به ما اعلام کنند تا لیگ را شروع کنیم.

 

داور پر اشتباه باید به لیگ پایین‌تر برود

راجع به داوری آیین نامه امسال روشن است هر کسی به داوران اعتراض دارد، باید اعتراضش را به سازمان لیگ اعلام کند و پس از آن کمیته داوران باید پاسخ دهد. داوران نیز باید اشتباهات شان را کم کنند. داور پر اشتباه باید شناسایی شود و به لیگ پایین‌تر برود چرا که باشگاه ها هزینه کرده اند و مردم نیز ناراحت می‌شوند. اما هر کسی اعتراض بی جا کرد، برای او محرومیت در پی خواهد داشت که آثار آن را بعد‌ها خواهید دید. اگر در لیگ این‌ها را رعایت نکنیم همین کار‌ها را بازیکنان ملی پوش مان در بازی‌ها مقدماتی جام جهانی تکرار می‌کنند.

 

راجع به VAR اظهار نظر متفاوت نکنیم

تاج افزود: راجع به VAR خواهش می‌کنم اظهارات متفاوتی نکنیم. کمیته داوران باید راجع به اطلاعات دقیق این سیستم صحبت کند و اظهارات متفاوت مردم را گمراه می‌کند. اما توضیحات لازم باید گفته شود و ناظران و مسئولان راجع به این سیستم باید یک نظر داشته باشند. در آغاز لیگ این سیستم را نخواهیم داشت، اما در سراسر کشور کلاس‌های آن را برگزار می‌کنیم و تلاش مان را انجام دادیم این کلاس‌ها در آینده نیز برگزار می‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار