بروز خشونت در اعتراض مردم آتن به حادثه قطار یونان-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

بروز خشونت در اعتراض مردم آتن به حادثه قطار یونان

دانشجویان و کارگران راه‌آهن در آتن در واکنش به حادثه مرگبار اخیر قطار در یونان دست به اعتراض زدند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 05
کد خبر: ۱۷۵۶۰۵

به گزارش راهبرد معاصر خبرگزاری رویترز امروز (یکشنبه) از درگیری بین پلیس و گروهی از معترضان در مرکز آتن در حاشیه تظاهرات هزاران دانشجو و کارگران راه آهن به خاطر مرگبارترین تصادف قطار یونان خبر داد.

گفته می‌شود گروهی از معترضان بمب‌های بنزینی به پلیس پرتاب کردند و پلیس هم در واکنش گاز اشک‌آور و شوکر استفاده کرد و معترضان هم به خیابان‌های اطراف متفرق شدند.

در چند روز گذشته تظاهرات مختلفی در آتن برگزار شده و امروز در چهارمین روز دانشجویان به خیابان‌ها آمده‌اند.

روز سه شنبه هفته گذشته در ۳۵۰ کیلومتری شمال آتن، یک قطار مسافربری از جهت مخالف به یک قطار باری برخورد کرده، از ریل خارج شد و در نهایت در آتش سوخت. بیشتر خشم متوجه مقامات و شرکت‌های راه آهن شده است. عصر چهارشنبه نیز معترضان به سمت دفاتر شرکت راه‌آهن در آتن سنگ پرتاب کردند. دولت گفته که در غم مردم شریک است و قول داده که تحقیقات کاملی در خصوص این حادثه انجام دهد.

در جریان این حادثه اعلام شد که حداقل ۵۷ تن جان باختند و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار